Olsztyn Green Festival 2025

Olsztyn
CRS Ukiel

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Kalyani

Poznań
Aula ARTIS

Matka

Warszawa
Teatr Ateneum

„Piosenka Ci nie da zapomnieć” czyli Jan Emil Młynarski gra, śpiewa i opowiada. Recital osobisty

Warszawa
Teatr Ateneum

Prezent urodzinowy

Warszawa
Teatr Capitol

PUŁAPKA NA MYSZY

Warszawa
Teatr Ateneum

Dakh Daughters - 10-lecie Fundacji Widowisk Masowych

Kraków
ICE Kraków

VIVACITY - a Parade of Jazz Dance

Warszawa
Scena Relax

Łóżko pełne cudzoziemców

Warszawa
Teatr Capitol

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Komedia odlotowa, czyli lumbago

Warszawa
Teatr Capitol

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

MITCH & MITCH

Warszawa
Komuna Warszawa

Wstyd

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Lędziny
Sala Widowiskowa Piast

GLORIA!

Warszawa
Bazylika Świętego Krzyża w Warszawie

67. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”20-28 września 2024 | 20.09, 19:30

Warszawa
Filharmonia Narodowa

Paryski wieczór

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Smykofonia na Grochowskiej "Muzyczne podróże małe i duże" - grupa wiekowa 2-5 lat

Warszawa
Sinfonia Varsovia

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa

Warszawa
NYX Hotel Warsaw

SAN CASIMIRO, RÈ DI POLONIA / ALESSANDRO SCARLATTI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

SCHÖNBERG – SCHUBERT

Warszawa
Zamek Królewski w Warszawie

Rodrigo Amarante - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Chleba naszego powszedniego daj nam Panie. - wystawa czasowa (16.09.2023 – 14.01.2024 r.)

Wystawa malarstwa Lecha Żurkowskiego to prezentacja 23 obrazów oraz 7 kaligrafii, które artysta stworzył w zaciszu domu w latach 2022 i 2023. Prace artysty, który od 1991 roku wiernie idzie ścieżką tuszu, to monochromatyczne martwe natury, które zapraszają nas do uważnego przyglądania się otaczającym nas przedmiotom, codziennym czynnościom i do głębszej refleksji nad życiem, które jest nam dane. Jak mówi sam artysta Lech Żurkowski: „Pośpiech i stres zabiera nam świadomość i smakowanie każdej chwili. Doniosłość chwili. Tu i teraz. Cud uważności. Statyczny obraz pozwala smakować chwilę. W odróżnieniu od ciągłych zmian migającego ekranu, karmiącego chwilowe emocje, ale nie dając się skupić. Malarstwo – w tradycyjnym pojęciu – zapis, wykonywany w skupieniu, z trudem, powoli, przekraczając swoją ignorancję. Próba zdefiniowania i opisania prawdy istniejącej ,,pod”, pod fizyczną formą rzeczy. To milcząca poezja, dla umiejących milczeć. Wymaga od widza czasu i wysiłku. Nie patrzenia, tylko determinacji zobaczenia. Jak wszystko, co wymaga wysiłku – jest elitarne.” Anna Katarzyna Maleszko w artykule załączonym do katalogu wystawy napisała „Artystę uwiodły prostota a zarazem wyrafinowane techniki monochromatycznego malarstwa tuszowego. Pociąga medytacyjne skupienie nakazujące powtarzać tematy, których sekwencje stają się modlitwą, medytacją, próbą uchwycenia istoty bytu. W tych pozornie prostych kompozycjach z kawałkiem chleba na talerzu, i leżącym obok nożem, z kilkoma cebulami, czajnikiem, dzbankiem, kubkiem odnajdujemy wiele znaczeń i treści. A także bogactwo niuansów estetycznych.” Maleszko tak odnosi się do kaligrafii pokazywanych na wystawie „Prezentację wybranych na wystawę prac artysta wzbogacił i niejako „uzupełnił” sentencjami i wierszami skreślonymi pędzlem i tuszem. To takie „polskie haiku”. (…) Lapidarność i głębia bliskie japońskim krótkim formom poetyckim, ale potraktowane przez artystę . Pisze litery w opracowanym przez siebie, indywidualnym stylu kaligraficznym, nie zamierzając, bo wie, ze to byłby błąd, naśladować kaligrafię dalekowschodnią. Wspólne są tylko materiały – pędzel, tusz i papier.” Lech Żurkowski, urodzony w 1951 roku w Warszawie. Uczeń malarza Janusza Petrykowskiego, prof. Aleksandra Kobzdeja i prof. Jana Tarasina. W 1974 roku uzyskał dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Uczył się kaligrafii dalekowschodniej u senseya Manabu Teramoto w latach 1990-1993. Propaguje i wspiera rozwój osobisty poprzez twórczość plastyczną, w oparciu o studiowanie natury jako źródła inspiracji m.in. na podstawie filozofii i estetyki Dalekiego Wschodu. Od 1991 roku maluje monochromatycznie, tuszem rozcieralnym na papierze.

Adres i dojazd

Muzeum Archidiecezji Warszawskiej

ul. Dziekania 1, Warszawa

Chleba naszego powszedniego daj nam Panie. - wystawa czasowa (16.09.2023 – 14.01.2024 r.)

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!