Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

FAIR PLAY bilety dla grup tel 669 694 949

Warszawa
Teatr WAM

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

Once

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

VICTORIA / True Woman Show

Warszawa
Garnizon Sztuki

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Września
Wrzesiński Ośrodek Kultury w Wrześni

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Koncert jubileuszowy – Hity Bohema House!

Warszawa
Bohema House Teatr Ekologiczny

Vanitas

Warszawa
Teatr Współczesny w Warszawie

SACRAE CANTIONES

Staropolska muzyka sakralna skrzy się różnorodnością. Obok pięknych w swej prostocie opracowań psalmów w języku ojczystym znajdują się wyrafinowane kompozycje, które śmiało można przyrównać do osiągnięć największych mistrzów niderlandzkiej czy włoskiej polifonii. W pierwszej części koncertu zabrzmią wybrane utwory ze słynnych Melodii na Psałterz polski Mikołaja Gomółki z 1580 roku do przekładów Jana Kochanowskiego. Szczególną uwagę warto zwrócić na ścisłą relację muzyki i tekstu. Opadająca melodia fragmentu „pisarz pismo leje” w Psalmie XLVb znakomicie obrazuje spływający po stalówce atrament, a w Psalmie XI drobne wartości nieprzypadkowo towarzyszą słowom „uciekaj co najdalej”. W zupełnie innym stylu utrzymany jest motet In Te Domine speravi Wacława z Szamotuł – pierwsza polska kompozycja wydana za granicą. Utwór opublikowany w Norymberdze w 1554 roku znalazł się obok dzieł takich mistrzów jak Clemens non Papa czy Nicolas Gombert. Ostatnią część koncertu wypełnią wybrane kompozycje z imponującego zbioru Offertoria e communiones totius anni Mikołaja Zieleńskiego. Dzieło „po raz pierwszy przez Polaka nowym sposobem ułożone”, jak zaznaczał sam kompozytor, zostało opublikowane w Wenecji w 1611 roku. Ofertoria utrzymane w stylu weneckiej polichóralności świadczą o głębokiej wrażliwości kompozytora na brzmienie, możliwe do uzyskania za pomocą różnych rejestrów głosów oraz instrumentów. Najbardziej okazałym tego przykładem jest uroczysty Magnificat przeznaczony na trzy czterogłosowe zespoły. Wielość barw zaklętych w partyturach „największego kompozytora wolnej Polski przed Chopinem” zabrzmi w interpretacji Chóru Kameralnego Polskiej Opery Królewskiej prowadzonego przez Agatę Góreczną-Jakubczak. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM Mikołaj Gomółka Psalm XLVb Serce mi każe śpiewać Panu swemu Psalm CXL Broń mię, mój Panie, od ludzi złośliwych Psalm XI Panu ja ufam Psalm XXX Będę Cię wielbił, mój Panie Wacław z Szamotuł In Te Domine speravi Psalm CXVI Alleluja. Chwalcie Pana Boga… Modlitwa, gdy dziatki spać idą Mikołaj Zieleński Deus firmavit orbem terrae Viderunt omnes Laetentur caeli Per signum crucis Haec dies Laetamini in Domino O gloriosa Domina Beata es Virgo Magnificat 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Miejsca nienumerowane ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 60 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Opinie naszych Widzów

(8)

10/10

Przepiękne wykonanie utworów i towarzysząca muzyka mogłyby gościć na stale podczas nabożeństw. Zachwycające wydarzenie i odkrycie muzyki sakralnej z przełomu XVI i XVII wieku. Zazdroszczę ówczesnym, gdyż mieli niepowtarzalną okazję do pogłębiania przeżyć duchowych podczas nabożeństw.

h......@up...ta.pl | 6.06.2023

10/10

cudowne przeżycie

st.....@....pl | 29.05.2023

10/10

Rewelacja, piękna muzyka i wspaniałe wykonanie!!

wi.....@gm...il.com | 28.05.2023

10/10

Znakomite wykonanie i akustyka w odrestaurowanym obiekcie. Więcej takich przeżyć estetycznych by się przydało!

an.....@ho...ga.pl | 28.05.2023

10/10

Wspaniały koncert staropolskiej muzyki sakralnej, wykonany na najwyższym poziomie artystycznym! Dzięki znakomitej akustyce w kościele ewangelicko-augsburskim można było się delektować niuansami tej muzyki bez granic...

ja.....@gm...il.com | 28.05.2023

9/10

Piękny koncert.

ak.....@....pl | 29.05.2023

8/10

Byłem tam trochę przypadkowo, śpiew chóru wspaniały, zabrakło dawnych instrumentów ..,

ar.....@gm...il.com | 28.05.2023

8/10

wspaniały koncert, bardzo ciekawy repertuar

ma.....@....pl | 28.05.2023

Adres i dojazd

Polska Opera Królewska, Kościół ewangelicko-augsburski Świętej Trójcy

plac St. Małachowskiego 1, Warszawa

SACRAE CANTIONES

Warszawa, Polska Opera Królewska

Sprzedaż on-line zakończona: ustaw powiadomienie, aby dostać email, kiedy bilety pojawią się w sprzedaży.

SACRAE CANTIONES

W tej chwili nie mamy dostępnych biletów, ale gdy się pojawią, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Inne wydarzenia w tym miejscu

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!