Rafał Domagała - zdjęcie

Rafał Domagała

9,3 / 10

22 oddanych głosów

Absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Debiutował w „Świętoszku” w reż. Pawła Aignera oraz obsypanym nagrodami monodramie „Amor Omnia Vincit”, który powstał na III roku studiów. Dodatkowo zajmuje się szermierką teatralną jako nauczyciel i choreograf ze stopniem instruktora.

Współpracował m.in. z Teatrem Wybrzeże oraz Gdańskim Teatrem Szekspirowskim jako choreograf fechtunku przy spektaklach: „Wesołe kumoszki z Windsoru” i „Zakochany Szekspir” w reż. Pawła Aignera.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kwiat paproci

Dla dzieci

Maria Wojtyszko i Jakub Krofta – specjaliści od nowoczesnych w formie i mądrych w wyrazie bajek teatralnych – opowiadają tym razem historię Stanisława, który nieśmiertelności szuka w sztuce, w malarstwie, w teatrze. Konkretnie w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Oraz baśniową historię Stasia, chłopca który przedwcześnie stracił mamę i który – w pogoni za nieśmiertelnością – próbuje odnaleźć mityczny kwiat paproci.

W tym pięknym wizualnie iskrzącym się od absurdalnego humoru przedstawieniu spotykają się postaci historyczne z baśniowymi, tradycyjne techniki lalkowe z najnowocześniejszymi projekcjami, a kurtyna Siemiradzkiego… z kurtyną Wyspiańskiego.

Spektakl dla dzieci od 8 lat.

Szczegóły

Świętoszek

Komedia

"Bardzo współczesny i bardzo współcześnie drapieżny" – tak o „Świętoszku” mówi reżyser Paweł Aigner. Pod jego opieką studenci IV roku kierunku aktorskiego (rok akademicki 2016/2017) przygotowali swój pierwszy spektakl dyplomowy. Komedia Moliera, po raz pierwszy wystawiona w 1664 roku, swój rozgłos zawdzięcza tak walorom artystycznym, jak i skandalowi, jaki wywołało w XVII-wiecznej Francji wykpienie hipokryzji religijnej.

Spektakl rozgrywa się w przestrzeni przypominającej XVII-wieczną scenę teatralną. Młodzi aktorzy wcielają się w postaci stworzone ponad 350 lat temu, jednak ich problemy okazują się wciąż żywe i ponadczasowe. Na przestrzeni pięciu aktów obserwujemy rozpad dworskiej rodziny, który stopniowo opanowuje wszystkie obszary: system wartości bohaterów, ich samych, a nawet przestrzeń, w której działają. Wraz z aktorami wyruszymy w drogę od teatru klasycznego do współczesnego.

Francuski komediopisarz stworzył postać Tartuffe’a – włóczęgi, przygarniętego do domu Orgona. Gospodarz, kierujący się szlachetnymi wartościami, daje się omotać sprytnemu szalbierzowi. Dla osiągnięcia własnych korzyści, pod przykryciem pobożności, uczciwości i skromności tytułowy Świętoszek zdobywa zaufanie gospodarza i manipuluje jego życiem. Rodzina Orgona jednak od początku widzi, co się dzieje i za pomocą spisku postanawia obnażyć dwulicowość Tartuffe’a.

Molier odkrył w teatrze nową potęgę, jedną z największych, jakie istnieją – zabijać śmiechem, śmiechem brzmiącym ze sceny. Jak pokazują białostoccy studenci na scenie Teatru Szkolnego, broń ta wciąż ma ogromną siłę rażenia.

Spektakl dyplomowy studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza.

Szczegóły

Amor Omnia Vincit

Monodram

„Posłuchajcie! Kiedy bajka się skończy, będziemy wiedzieli więcej niż wiemy teraz.” Bohater monodramu pojawia się na dworze Króla i Królowej, aby uroczyście przemówić na temat miłości. Tuż po pierwszych słowach nieszczęśliwie wypada mu szczęka…

„Amor Omnia Vincit” odsłania życie wielkiego pisarza Hansa Christiana Andersena. Opowiada o skomplikowanych relacjach małżeńskich, obnaża mroczne zakamarki ludzkich pragnień, wśród których dominują niepokój, bezwzględność i brak miłości. Jest to opowieść o człowieku, którego przejmujące baśnie czytamy w dzieciństwie, ale mało kto wie, kim był naprawdę….

Szczegóły