Piotr Sieklucki - zdjęcie

Piotr Sieklucki

8,2 / 10

135 oddanych głosów

Data urodzenia:
28-12-1980 (41 lat)

Aktor i reżyser, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie.

Zawodową karierę teatralną rozpoczął od nagrody aktorskiej na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi; przełomem w jego karierze stało się założenie w 2006 roku w Krakowie Teatru Nowego, prywatnego teatru, którego podstawowym celem jest promowanie młodych artystów i popularyzowanie nowych trendów w sztuce. Sieklucki zrealizował dotąd kilkanaście spektakli, które powstawały zarówno w Teatrze Nowym w Krakowie jak i na scenach w Kielcach, Wrocławiu czy Uljanowsku. Interesują go zarówno reinterpretacje tekstów klasycznych (Czechow, Witkacy, Gombrowicz), jak i literatura współczesna (Jerofiejew, Witkowski). Wszystkie spektakle Siekluckiego oparte są na prozie. Poza reżyserią zajmuje się również pracą kuratorską; w Teatrze Nowym, którego jest Dyrektorem, zrealizował kilka autorskich projektów, m.in. poświęconych współczesnej Rosji.

Otrzymał Stypendium Twórcze Prezydenta Miasta Krakowa, nagrodę aktorską Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi, nagrodę Ministerstwa Kultury i Instytutu Teatralnego w konkursie na wystawienie dawnych dzieł literatury europejskiej, Grand Prix za „Lubiewo”- najlepszą prapremierę sezonu na Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy.

Wykładowca w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych. Felietonista „Miasta Trunków”, krytyk czystych wódek.

.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Sylwester z Ambrożym K.

Komedia

W noc inną niż wszystkie zapraszamy do osobliwej szkoły pewnego ekscentrycznego profesora, który dzień zaczyna od kieliszeczka magicznego płynu (mamy informację, że będzie się nim dzielił w trakcie wieczoru). Całymi dniami chodzi nabzdryngolony, nie pamięta imion swoich uczniów, podobnie jak i tego co z nimi robi. Jest głośny, bywa upierdliwy, ale jednej rzeczy nie można mu odmówić – jak nikt inny potrafi zrobić największą rozpierduchę w całym mieście. Dlatego Ambroży K. zaprasza na jedyny, niepowtarzalny i wyjątkowy wieczór. Gwarantuje dużo śmiechu, grubych żartów, całkiem sporo wódeczki i coś na ząb.
Osoby poniżej 18. roku życia uprasza się o zostanie w domu.

MIEJSCA NIENUMEROWANE NA KRZESEŁKACH, NA PODUCHACH, NA LEŻĄCO!

Cena 120 zł obejmuje:
- spektakl "Akademia Pana Kleksa dla dorosłych”
- poczęstunek
- lampkę szampana z artystami

Szczegóły

Hipnotyzer

Dramat

“Hipnotyzer” Wasilija Sigariewa jest jedną z najzabawiniejszych i najabsurdalniejszych sztuk rosyjskiego autora. Wspaniała komedia z kłótnią małżeńską w tle przypomina szaleństwo rodem ze sztuk Petra Zelenki czy Woody Allena. W przeciętnym mieszkaniu w “domu bez numeru” ze starym telewizorem i ususzonymi kwiatami żyje małżeństwo – notorycznie przepijający wszystkie pieniądze Borys oraz histeryczna Nadia. “Hipnotyzer” to przewrotna komedia małżeńska, w której okazuje się, że zarówno kłamstwo, jak i chęć odkrycia prawdy mogą być upojnym narkotykiem zmieniającym się w truciznę.

Sceniczne wariactwo zaczyna się w momencie kiedy pojawia się hipnotyzer wezwany przez Nadię. Zaczyna się od niewinnego pytania dotyczącego schowanych przez Borysa pieniędzy, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia… Nadia dopytuje męża o coraz to inne wydarzenia z ich wspólnego życia. Ujawnienie kompromitujących szczegółów skutkuje wybuchem małżeńskiego konfliktu. Los jest jednak przewrotny – Boria, postanawia wprowadzić w stan hipnozy również żonę. Terroryzuje hipnotyzerera i okazuje się, że świętoszkowata Nadia zdecydowanie więcej ma za uszami.

Szczegóły

Moskwa Pietuszki

Muzyczny

Radziecka opowieść o wiecznym czekaniu, podróży i samotności na granicy rockowego koncertu i spektaklu wg poematu Wieniedikta Jerofiejewa.

Inspirowany twórczością Igora Talkova, Gregori Lepsa, Władimira Wysockiego i Ałły Pugaczowej koncert muzyki rosyjskiej. Ponad godzinna dawka dobrej muzyki przeplatanej fragmentami prozy Jerofiejewa „Moskwa-Pietuszki” jest pretekstem do zrewidowania stereotypu Rosji pijącej, nieludzkiego charakteru rosyjskiego człowieka oraz jego nietuzinkowej serdeczności. Słynna historii podróży rosyjską koleją, w której sam autor zmaga się z upiorami radzieckiej przeszłości i przyszłości, to opowieść o wiecznym czekaniu, samotności, opuszczeniu, alkoholu… to opowieść o wiecznym czekaniu, samotności, opuszczeniu, alkoholu…

Szczegóły

Całonocny Bal Sylwestrowy

Tragikomedia

BAL SYLWESTROWY
Zapraszamy na Całonocny Noworoczny Radziecki Bal Sylwestrowy do Teatru Nowego!
W programie od 20:30:
1. Spektakl SAMOBÓJCA (opis spektaklu poniżej)
2. WÓDECZKA z aktorami: Tomasz Schimscheiner, Edward Lubaszenko, Ula Kiebzak, Maciej Ferlak, Martyna Krzystofik, Marta Sędzielarz, Piotr Sieklucki.
3. SZWEDZKI STÓŁ I RADZIECKI DANCE FLOOR do godzin porannych w Kawiarni Literackiej.
4. WODZIREJ SIEKLUCKI w zależności od trzeźwości.

20:30 spektakl SAMOBÓJCA w reż. Piotra Siekluckiego,
22:30 Wspólny toast z artystami prosto na scenie teatru
23:00 Szwedzki stół w Kawiarni Literackiej (na parterze) , muzyka tematyczna oraz lampka szampana (alkohol płatny na barze)

SAMOBÓJCA:
Związek Radziecki. Późne lata 20-te. Wszechobecna bieda. Pozbawiony pracy i jakichkolwiek życiowych podniet Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow zaczyna głośno rozmyślać o samobójstwie.

Początkowy strach, jaki ta deklaracja budzi w jego najbliższym otoczeniu, sprawia z czasem że Sienia staje się bohaterem masowej wyobraźni a coraz więcej osób z jego otoczenia w jego bohaterskiej, samobójczej śmierci widzi szansę własnego awansu społecznego i politycznego. W świecie, w którym nie ma nic nawet śmierć nie powinnam pójść na marne, nawet umrzeć nie można ot tak, po prostu. Czy jednak Sienia jest bohaterem? Czy jego śmierć jest autentycznym i świadomym gestem politycznym? Piotr Sieklucki przenosi bohaterów Erdmana w rzeczywistość poza czasem, znajdujemy się na wielkiej, suto zakrapianej uczcie, gdzie wypity alkohol pozwala na chwilę zapomnieć o opresyjności otaczającego świata; gdy w świecie, w którym nadmiar jest grzechem przekroczysz granice tego, co dozwolone, możesz nie tylko zadeklarować chęć popełnienia samobójstwa, ale nawet zadzwonić na Kreml. I to od razu do Tego Najważniejszego, żeby powiedzieć mu, co o tym wszystkim myślisz. Gorzej, że po ekstatycznej libacji następuje dzień kolejny, a wraz z nim nie tylko straszny ból głowy, ale i strach, że zrobiłeś coś, czego zrobić nie powinieneś. I możesz być pewny, że, jak zawsze, znajdzie się przynajmniej jedna osoba, która pamięta dokładnie wszystko to, co robiłeś i wszystko to, co mówiłeś. I co wtedy zrobisz? Zadzwonisz na Kreml? Zbuntujesz się? Popełnisz obiecane samobójstwo? A może, jak Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow powiesz „Lawirować mamusiu, trzeba lawirować”, mając nadzieję, że w tym świecie pełnym przeciętności, jakoś to wszystko będzie.

Szczegóły

Las Villas

Dramat

“Zapomnij o makrelce. Ona umrze. Niebawem. Może nawet dzisiaj. Zobaczysz, co się będzie działo. Będą wchodzić i wychodzić. Burzyć się będą. Brzydzić się będą. Dziwić się będą. Jakby nie wiedzieli”



Mówiono o niej: „głos ery atomowej“. Nazywano ją „kolorowym ptakiem PRL-u”. W paryskiej Olimpii swoim głosem podobno wprawiła w drżenia kryształowe żyrandole, a na scenę w Las Vegas wjeżdżała białym jaguarem. Nikt do końca nie wie, ile w swoim życiu przygarnęła zwierząt i ilu zwierzętom uratowała życie. Villas – legenda polskiej estrady, w której prywatnym i zawodowym życiu spektakularne sukcesy nieustannie przeplatały się ze spektakularnymi klęskami. Sięgając po biografię i twórczość Violetty chcemy oddać hołd tej wybitnej artystce, i zastanowić się nad tym dlaczego musiała odejść w samotności i zapomnieniu. Dlaczego w wolnej Polsce ten kolorowy ptak nie znalazł sobie nigdy miejsca, którego szukał przez całe życie? Spektakl w reżyserii Piotra Siekluckiego oparty będzie na tekście Tomasza Kaczorowskiego, który wyłoniony został w konkursie na sztukę teatralną inspirowaną życiem i twórczością Violetty Villas, organizowanym wspólnie przez Teatr Nowy w Krakowie i Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku.

Szczegóły

Samobójca

Dramat

Związek Radziecki. Późne lata 20-te. Wszechobecna bieda. Pozbawiony pracy i jakichkolwiek życiowych podniet Siemion Siemionowicz Podsiekalnikow zaczyna głośno rozmyślać o samobójstwie.

Początkowy strach, jaki ta deklaracja budzi w jego najbliższym otoczeniu, sprawia z czasem że Sienia staje się bohaterem masowej wyobraźni a coraz więcej osób z jego otoczenia w jego bohaterskiej, samobójczej śmierci widzi szansę własnego awansu społecznego i politycznego. W świecie, w którym nie ma nic nawet śmierć nie powinnam pójść na marne, nawet umrzeć nie można ot tak, po prostu.

Szczegóły

Griga

Tragikomedia

Raz jest śmiesznie, raz smutno. Wszystko w klimacie starej Rosji, z piosenkami, gadżetami i zapachem śledzia w occie.

W zapadłej wsi gdzieś w Rosji, w rozlatującej się chałupie, w której jeszcze tylko wódki i śledzi w occie jest pod dostatkiem, na urodzinach u Grigi spotyka się troje przyjaciół z czasów studiów. Alkohol leje się strumieniami, a każdy wypity kieliszek rozwiązuje języki i – jak to u wschodnich sąsiadów bywa – otwiera dusze. Przyjaciele na zmianę to kłócą się, to znów godzą. W jednej chwili żartują i popadają w melancholię. I wspominają…

Żadnego z nich matuszka Rosija nie rozpieszczała, każdy w jakimś stopniu zmarnował sobie życie. Młodzieńcze marzenia o świetlanej przyszłości zastąpiła gorzka rzeczywistość. To, co ich otacza, jest tak przygnębiające, że na trzeźwo tego „nie rozbieriosz”. Więc piją, piją na umór i tęsknią do czegoś, co jest lepsze, bo to, że lepsze gdzieś na nich czeka, jest pewne jak potworny kac nazajutrz rano.

Szczegóły

Encyklopedia duszy rosyjskiej

Tragikomedia

Pełna humoru opowieść o współczesnej Rosji, strachu, polityce i wódce.

Spektakl „Encyklopedia duszy rosyjskiej” to nie tylko opowieść o współczesnej Rosji, ale przede wszystkim o fascynacji, strachu, uwielbieniu i nienawiści, a więc o uczuciach, które od wieków – zwłaszcza w Polsce – kierowane są w stronę tego kraju. Spektakl składa się z dziesięciu odsłon, w których dwaj przypadkowo spotykający się mężczyźni zaczynają rozmawiać o Rosji. Szybko okazuje się, ze obaj reprezentują różne wizje tego czym jest, czym była i czym mogłaby zostać Rosja. Ich naturalna rosyjska zapalczywość, skłonność do zaglądania do kieliszka staje się źródłem wielu konfliktów. Te szybko obracają się w żarty, albowiem jak pytał retorycznie Wiktor Jerofiejew: czy w ogóle możliwym jest rozmawianie o współczesnej Rosji na poważnie? Swoją błyskotliwą grą Edward Linde-Lubaszenko i Piotr Sieklucki udowadniają, że o Rosji na poważnie można rozmawiać tylko poprzez dowcip i ironię. To właśnie w nich odnaleźć można esencje rosyjskiej duszy.

Szczegóły

Wysocki. Powrót do ZSRR

Musical

„Wysocki. Powrót do ZSRR” to wstrząsająca i tragiczna historia jednej z największych postaci rosyjskiego życia kulturalnego lat 60. i 70. Spektakl Piotra Siekluckiego to hołd dla twórczości wielkiego barda, złożony z perspektywy trudnej relacji syna z ojcem. To historia geniusza, ale i morfinisty i alkoholika, który na co dzień zmagał się z władzą i bezpieką ZSRR.

Muzyczny spektakl oparty na zapiskach Mariny Vlady „Przerwany lot”, Umierałem sto razy” Janusza Korczaka i listach przyjaciół Włodzimierza Wysockiego to mocna wypowiedź na temat totalitarnych zapędów Rosji i o jej krzywdzącym jednostkę systemie.

Szczegóły