Paulina Chapko - zdjęcie

Paulina Chapko

8,6 / 10

49 oddanych głosów

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, 2008. Więcej informacji o aktorce: KLIKNIJ TUTAJ.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Lot nad kukułczym gniazdem

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


Adaptacja bestsellerowej powieści Kena Keseya, spopularyzowanej przez film Miloša Formana. Opowieść o buncie niepokornego lekkoducha, osadzonego tymczasowo w szpitalu psychiatrycznym, i jego konflikcie z perfidną, manipulującą ludźmi siostrą oddziałową urasta do rozmiarów metafory totalitaryzmu. Historia, oryginalnie dziejąca się w Stanach Zjednoczonych w czasach beatników, hipisów, wolnej miłości i eksperymentów z LSD, zostanie w naszym spektaklu przeniesiona we współczesność. Utwór Keseya to materiał na stworzenie wyrazistych, krwistych kreacji aktorskich. W przedstawieniu Cezarego Ibera zobaczymy dużą część zespołu artystycznego Teatru Polskiego we Wrocławiu, trzech tancerzy, a główną rolę Randle’a Patricka McMurphy’ego zagra gościnnie Piotr Łukaszczyk.

Szczegóły

Wyniosła / Świebodzki OFF

Taneczny

Istotą drugiego spektaklu Wrocławskiego Teatru Tańca pt. "Wyniosła" jest próba uchwycenia tożsamości kobiecej przy użyciu słowa, dźwięku i ruchu.

"Wyniosła" – tytuł, który zawiera wewnętrzne zmiany kobiety, zmaganie się z tym, co jest wewnątrz (alter ego), a co na zewnątrz (ego). To skrajne odczuwanie, kolory zmysłowości i niepewności, siła i słabość, rozmaite zapachy kobiety, doświadczenia. To także wywrócenie się na lewą stronę. Moje imię… Skąd przyszłam? Nic nie jest takie samo… Życie wypełnione własnym cieniem.

Spektakl został wzbogacony o fragmenty poezji, cytaty z poezji Janiny Wójcickiej, Haliny Poświatowskiej, Anny Świrszczyńskiej, Juliana Tuwima, Wisławy Szymborskiej, zbudowane na zasadzie kolażu słownego. Dzięki temu spektakl stał się swoistym poematem tanecznym.

„Przeżyciom naszym prawdziwy niesie kształt: koliber-motyl, ukwiał-koral. Jak nietoperza woła najwyższym ultradźwiękiem, bawi się tęczą nowych barw, odmiennych smaków, wrażeń, czuć, wzbogaca dotyk, wzrok i słuch, przetwarza jaźń, pomaga snuć zwielokrotnioną wizję świata” - Janina Wójcicka, "Wyobraźnia"

Poemat taneczny z udziałem dwóch aktorek Pauliny Chapko i Anity Balcerzak - Michalskiej oraz dwóch tancerek Wrocławskiego Teatru Tańca - Pauliny Woś i Karoliny Szymańskiej.

Szczegóły

Filadelfijska opowieść

Komedia

Prapremiera polska klasycznej amerykańskiej komedii romantycznej, spopularyzowanej przez film George’a Cukora z Katharine Hepburn, Carym Grantem i Jamesem Stewartem w rolach głównych, a także oparty na sztuce musical Cole’a Portera Wyższe sfery. Przedstawienie wzbogacą wykonywane przez aktorów piosenki.

Nieopodal Filadelfii trwają przygotowania do drugiego ślubu Tracy Lord, pochodzącej z zamożnej rodziny przemysłowców. Poprzednie małżeństwo Tracy skończyło się burzliwie po dziesięciu miesiącach. Nic dziwnego, że zbliżająca się ceremonia wzbudza zainteresowanie nie tylko wśród elit, ale też u reporterów lokalnego brukowca, którzy podstępem dostają się do posiadłości Lordów. Tymczasem zjeżdżają się kolejni goście, w tym Dexter – były mąż Tracy. Po upojnym wieczorze przyszłą pannę młodą zaczynają dręczyć wątpliwości, czy dobrze robi, wychodząc za przystojnego George’a… Czy nazajutrz ślub się jednak odbędzie?

Szczegóły

ACID SNOW [BĘDZIE JESZCZE ZIMNIEJ]

Dramat

Kontrowersyjny norweski reżyser Rolf Alme prezentuje autorską wersję jednego z filarów dziedzictwa kulturowego Północy – Domu lalki Henrika Ibsena. Spektakl przygotowany został z myślą o polskich realiach i polskich widzach, a treść ma prowokować i zaskakiwać. Adaptacja, ekscytująca niczym dobrze napisany kryminał, balansuje między oryginalnym przekazem Ibsena a ironią i absurdalnym humorem sytuacyjnym, zawsze jednak niosąc ze sobą myśli, obrazy i wypowiedzi o charakterze społeczno-politycznym.

Szczegóły

Biedermann i podpalacze

Dramat

Do willi Biedermanna przychodzą podpalacze. Wyglądają bardzo niewinnie – jeden to bezrobotny zapaśnik, drugi były kelner. Biedermann daje im jeść, a nawet pozwala spać na strychu. Chce wierzyć, że nie są podpalaczami. Dwaj młodzi ludzie wcale się jednak nie krępują. Nawet nie udają. Na strychu Biedermanna magazynują beczki z benzyną.

Świat zostaje podzielony na dwoje – wewnętrzny, symbolizowany przez dom Biedermanna, i zewnętrzny, który tworzy zróżnicowana grupa: bezdomnych, uciekinierów, terrorystów. Oglądamy rzeczywistość, w której to, co sztuczne, przeciwstawia się temu, co naturalne. Prawda walczy o istnienie z fałszem, wolność próbuje nie ulec totalnej inwigilacji, a uczciwość wydaje się w zaniku. Jako "strategia na życie" dominuje Kłamstwo.

W inscenizacji Silke Johanny Fischer podpalacze przybywają jako dwa demony. Stawiają trudne pytania i rozdrapują bolesne rany, szczególnie niewygodne wtedy, gdy człowiek traci swoje człowieczeństwo, a istotą jego funkcjonowania jest bezduszność. Sztuczności Biedermanna przeciwstawiona zostaje siła naturalności.

Szczegóły