Natalia Sakowicz - zdjęcie

Natalia Sakowicz

8,7 / 10

122 oddanych głosów

Ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku w 2014 roku. W Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku od 2014 roku. W Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy zagrał m. in. w spektaklach "Momo" M. Ende, reż. Agnieszka Korytkowska-Mazur, 2013 (Momo), "Rewizor", N. Gogol, reż. Jacek Jabrzyk, 2014 (Maria - córka Horodniczego) Spektakle poza Teatrem Dramatycznym to m. in. Teatr Malabar Hotel: "Sprawa Dantona. Samowywiad", reż. Magdalena Miklasz, "Wesele", reż. Magdalena Czajkowska, Marcin Bartnikowski, Teatr Squad Form: "Kordian. Reinterpretacja", reż. Agnieszka Baranowska Uzyskała stypendium Jana Wilkowskiego (2012/2013) Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia (2013/2014)
Spektakle z udziałem tego aktora:

RPS 2022: Romans

Monodram


Wiek widzów: 14+


Jestem obietnicą przygody, ekscytującą podróżą w nieznane. Nie wiesz, co cię czeka. Oderwij się od szarej rzeczywistości i popłyń ze mną do lepszego miejsca, gdzie jest przyjemniej, gdzie możesz i czujesz więcej. Odpręż się. Niczym się nie martw. Spełnię twoje najskrytsze marzenia. Czego pragniesz? Ulgi? Wolności? Siły? Dam ci to wszystko, tylko złap mnie, ściśnij, weź ze sobą do domu. Zatraćmy się razem. Cin cin! Za miłość! Za nas!


Premiera: 24 kwietnia 2021 (online), 17 czerwca 2021 (na żywo)
Po wydarzeniu zapraszamy na rozmowę z twórcami w formule Q&A. Rozmowę poprowadzi Stanisław Godlewski.
Rozmowa prowadzona będzie w języku polskim.

* Spektakl powstał w ramach Stypendium Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu Młoda Polska, dla Natalii Sakowicz na rok 2020 oraz Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Podlaskiego
* Partnerzy spektaklu: Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza Filia w Białymstoku, Teatr Ochoty w Warszawie

Szczegóły

Ania z Zielonego Wzgórza

Dla dzieci

Opowieść o potrzebie przyjaźni, ciepła i akceptacji. Na Zielone Wzgórze do domu Mateusza i Maryli Cuthbert przybywa jedenastoletnia Ania Shirley. Ania jest sierotą, wcześnie straciła rodziców, ale swoim pozytywnym nastawieniem do życia podbija serca wszystkich wokół. Szalone przygody rudowłosej Ani i jej przyjaciół odegrają aktorzy w żywym planie. Przypomnimy najbardziej znane epizody powieści m.in. farbowanie włosów, poczęstunek „sokiem malinowym”, utarczki słowne Ani z Małgorzatą. Spektakl jest i zabawny i liryczny – dlatego jednocześnie zachwyci i rozbawi widzów oraz skłoni do wielu refleksji. Dowcipnym dialogom towarzyszą liczne piosenki, wykonane w niezwykle atrakcyjnej konwencji musicalu. W nastrój opowieści wprowadzą symboliczna, dynamicznie zmieniająca się scenografia oraz stylowe kostiumy. Pełne uroku przedstawienie dostarczy młodym widzom niezapomnianych emocji, a dorosłym przypomni „smaki” dzieciństwa.
spektakl dla dzieci od 10 lat

Szczegóły

Ronja, córka zbójnika

Dla dzieci

Nie ma chyba dziecka w kulturze europejskiej, które nie zna twórczości szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren. Jest ona bez wątpienia jedną z najpoczytniejszych autorek książek dla dzieci. Dzieci w Polsce wyróżniły twórczynię postaci Pippi i świata dzieci z Bullerbyn wyjątkową nagrodą – Orderem Uśmiechu.

Ronja – tytułowa bohaterka przedstawienia Teatru Groteska – jest córką zbójnika Mattisa i niezwykłym „dzieckiem lasu”. Dziewczynka jest wielokrotnie ostrzegana przed rozbójnikami Borki, który jest hersztem innej rodziny zbójeckiej. Jednak, po poznaniu syna Borki – Birka, Ronja zmienia zdanie na temat „wrogów”. Młodzi kilkukrotnie ratują sobie życie i wyciągają się wzajemnie z tarapatów. Wkrótce rozkwita między nimi przyjaźń i miłość, stają się nierozłączną parą – siostrą i bratem. Tego nie potrafią zaakceptować ich ojcowie. Dowiedziawszy się o tym zakazanym uczuciu, rozwścieczony Mattis wyrzeka się córki. Gniew i duma rodziców nie są jednak w stanie rozdzielić młodych. Nie bacząc na ich zdanie, Ronja i Birk uciekają z domu i postanawiają zamieszkać razem w Niedźwiedziej Grocie. Czy teatralnym bywalcom czegoś to nie przypomina? Czyżby „Romea i Julię” Williama Szekspira w wersji dla dzieci i młodzieży?

Czy historia zakazanej miłości musi zawsze kończyć się tragicznie? Czy młodzieńczy bunt nie jest czasem wskazany? Czy nie należy zawsze podążać za głosem serca, mimo narzucanych nam przez innych uprzedzeń?

O tym, czy Ronji i Birkowi uda się udobruchać rodziców i połączyć dwie zbójeckie rodziny w jedną, przekonają się Państwo oglądając, zrealizowane jak zwykle z dużą pasją, przedstawienie o „zbójeckiej miłości” w Teatrze Groteska.

Szczegóły

Kto pocieszy pechowego Nosorożca?

Dla dzieci

Pechowy Nosorożec… lecz czy aby na pewno to tylko Nosorożec i czy faktycznie jest on pechowy? Żyjemy w czasach, w których takich pechowych nosorożców można spotkać na każdym kroku i niemal w każdym lustrze: za mały, za duży, za chudy, za gruby, za nerwowy, flegmatyczny; słowem – nie pozbawiony wad. Świat pragnie nas wartościować i poddawać ocenie. My niestety temu ulegamy i zamiast szukać doskonałości wewnątrz siebie, szukamy jej u innych. Na siłę próbujemy sprostać karkołomnym wyzwaniom i – często nieswoim – ambicjom. Jeszcze częściej zapominamy o radości z życia – zarówno tej, którą można czerpać, jak i tej, którą możemy dawać innym.
Zatem kto pocieszy Pechowego Nosorożca? Mamy nadzieję, że po obejrzeniu tej bajki będzie mógł to zrobić każdy. Czasem wystarczy naprawdę bardzo niewiele.

Przedstawienie o odkrywaniu własnej tożsamości dopełnia atrakcyjna plastyka, której głównym elementem jest postać nosorożca prawdziwych rozmiarów. Wyobraźnię widzów pobudzą też interesujące wizualizacje. To spektakl po części lalkowy, a po części aktorski. Dużymi jego atutami są wyrazista forma, mądry przekaz i dynamika opowieści. Rytmiczne piosenki i pomysłowa choreografia stanowią dodatkowo o atrakcyjności przedstawienia.


Bajkę Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? napisał w latach 60. dla swojej kilkuletniej córki Agnieszki. Cenzura nie dopuściła wówczas tekstu do druku; opowiadanie przeleżało w szufladzie 20 lat, w roku 1986 roku ukazało się w drugim obiegu, a dopiero w 2006 roku – dokładnie po 50 latach od napisania – oficjalnie zostało wydane.



spektakl dla widzów od najmłodszych lat
lektura: 1-3 kl. SP

Szczegóły

Towarzystwo Pana Brzechwy

Dla dzieci

Bohaterem przedstawienia jest dzielny i utalentowany chłopiec Tomek Drops. Wysłany przez starszych braci w świat, decyduje się spełnić swoje marzenia i zakłada wędrowny teatr. Po drodze spotka: Bociana, Myszkę, Wiewiórkę, Ślimaka i Stonogę – zwierzątka, które wstępują do jego grupy aktorskiej. Reżyser Tomek i jego aktorzy odnoszą olbrzymie sukcesy. Przedstawienie mądre, dowcipne, oparte na znakomitej literaturze Jana Brzechwy, pełne doskonałych wierszy i piosenek. Całość utrzymana w konwencji teatru maskowego skrzy dowcipem i zachwyca zespołową grą aktorską.

Prawdziwie dobry teatr w prawdziwym teatrze!

Spektakl dla dzieci od 5 lat.

Szczegóły

Baśnie z 1001 bloku

Muzyczny

Głównym bohaterem tej muzycznej opowieści jest blok numer 19 – socjalistyczny mrówkowiec, jakich tysiące budowano w „tamtych czasach”. Jego dźwięki, kolory, liczby, fauna i flora, ale przede wszystkim ludzie – mieszkańcy i ich historie. Scenariusz powstał na bazie międzypokoleniowych spotkań autorów z lokatorami bloku, którzy wspólnie wyruszyli w podróż opowieści, anegdot i fantazji, tworząc nową mitologię „pokolenia wielkiej płyty”. Formuła baśniowej przypowieści sprawia, że dziewiętnastka staje się EVERYBLOKIEM. Każdy widz, szczególnie widz-blokers, odnajdzie w „Baśniach z 1001 bloku” emocje, postaci i problemy życia sąsiedzkiego, które zna z autopsji. W przedstawieniu biorą udział obok profesjonalnego zespołu artystów, starsi i młodsi mieszkańcy, sąsiedzki chór, żonglerzy ognia oraz... lalki, których nie powstydziłby się twórca Muppet Show – Jim Henson.

Szczegóły

Cabaret

Musical

Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z góra lodową.

Na podstawie musicalu powstał jeden z najwybitniejszych filmów w historii kina. „Cabaret” to również źródło muzycznych evergreenów – „Money, Money”, "Welcome to Berlin" czy „Don’t Tell Mama”.

Na podstawie sztuki Johna Van Drutena i opowiadania Christophera Isherwooda.

Spektakl przeznaczony dla widzów od lat 15.

Szczegóły

Wesele

Dramat

W spektaklu wykorzystano Fragmenty "Akropolis" i "Wyzwolenia" Stanisława Wyspiańskiego oraz List Lucjana Rydla do Elizy Orzeszkowej.

Jan Błoński pisał, że ponadczasowość Wesela wynika z ukazania momentu spotkania, wspólnego świętowania, podczas którego okazuje się, że integracja nie jest możliwa. W owych wspólnotowych ciągotach, zrywach, wielkich wspólnych celach bez planu upatrujemy kwintesencję polskości; zarówno w aspekcie negatywnym jak i pozytywnym. Tak było i jest; czy będzie?

Wesele Teatru Malabar Hotel pozostaje bardzo blisko dramatu Wyspiańskiego. Wychodząc od pytań o jego aktualność, postanowiliśmy nie opakowywać go w nowoczesność, ale szukać dzisiejszego pulsu głębiej. W relacjach międzyludzkich, w charakterach i obsesjach.

Spektakl jest wpółprodukowany przez Akademię Teatralną im. A.Zelwerowicza, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Wsparcia udzieliły Białostocki Teatr Lalek oraz Teatr Dramatyczny im. A.Węgierki w Białymstoku.

Szczegóły

Don Juan

Dramat

Oto on - uwodziciel wszech czasów z latawcem zamiast serca. Inteligentny łowca wrażeń z naturalną skłonnością, by ulegać wszystkiemu, co go pociąga. Uwodzi, zniewala, kłamie, grzeszy. Ledwo zdołał uprowadzić z klasztoru Donnę Elwirę, a już planuje kolejną zdobycz i erotyczne chuligaństwa – porwanie zakochanej w innym niewiasty, uwiedzenie hożych wieśniaczek Karolki i Małgośki. Czy bezbożnik znajdzie w sobie odwagę, by stanąć twarzą w twarz ze Śmiercią?

Spektakl łączy historię słynnego Molierowskiego kochanka ze światem filmów Ingmara Bergmana. Dlatego motywy niewierności, miłosnej udręki i zwątpienia w istnienie metafizycznego ładu uzupełniają się, a spotkanie filmowej narracji ze stylistyką wykorzystującą lalki wkłada komedię Moliera w nieco inny kontekst.

Szczegóły