Michał Kościuk - zdjęcie

Michał Kościuk

8,0 / 10

12 oddanych głosów

Data urodzenia:
31-01-1981 (41 lat)

Dyplom wrocławskiej PWST uzyskał w 2006 rolą Don Juana Tenorio w „Don Juanie” wg de Moliny i Puszkina. W tym samym roku został etatowym aktorem Teatru Bagatela, gdzie zadebiutował jako Jörgen Tesman w „Heddzie Gabler” (reż. D. Starczewski). Z równym entuzjazmem podchodzi do ról dramatycznych, co komediowych: „śmichy-chichy też lubię grać. Powygłupiam się dwie godziny, ludzie się śmieją i ja też mam z tego radochę”. Występuje w inscenizacjach Shakespeare’a, Czechowa i Williamsa, adaptacjach Kafki i Dostojewskiego, współczesnych dramatach („Barbelo”, „Oblężenie”), brytyjskich farsach oraz „Testosteronie”. Na szczególną uwagę zasługują jego Cassio w „Othellu” i Helver w „Nocy Helvera”. Bierze także udział w kryminalnych i obyczajowych serialach telewizyjnych oraz filmach kinowych („Jak żyć?”, „Nie opuszczaj mnie”). Marzy o angażu u Agnieszki Holland. W 2013 wyróżniony Los Angeles Movie Award jako Best Supporting Actor za rolę Mietka w krótkim metrażu S. Synowca „Persistence” oraz nagrodą Arachne za debiut w Teatrze Polskiego Radia w roli Helvera w „Nocy Helvera” w reżyserii autora.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia


Teatr BARAKAH bierze na deski kolejne kultowe dzieło – tym razem serial Davida Lyncha „Miasteczko Twin Peaks”.

W spokojnym miasteczku gdzieś na północy Stanów Zjednoczonych zostaje odnalezione ciało uczennicy, Laury Palmer… Nie, nie, nie. Nas nie interesuje słynne pytanie: „Kto zabił Laurę Palmer?”. Nas interesuje, co się z nią działo wcześniej. Przenosząc świat Twin Peaks do współczesności, dekonstruujemy ludzkie relacje, analizując brak miłości między córką i ojcem czy brak oparcia w matce niczym z obrazu „Złe matki” Giovanniego Segantiniego. Czerpiemy z „Blue Velvet” i innych lynchowskich obrazów, czerpiemy z codzienności i aktualnych problemów, zastanawiamy się, na czym polega dualizm w odwiecznej wędrówce dusz pomiędzy dobrem i złem.

„Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam” to nie tylko teatralna inspiracja kultową serią Davida Lyncha. To coś zdecydowanie więcej – my twin peaksowych bohaterów oraz lynchowski, surrealistyczny klimat przenosimy w inny czas i inną przestrzeń.

Szczegóły

Misery

Dramat psychologiczny


Spektakl dla widzów od 16. roku życia


„Jestem Twoją największą fanką. Tak, na pewno jestem. I uwierz mi, drugiej takiej nie ma”.

Ranny w wypadku autor popularnej serii romansów zostaje uratowany przez mieszkającą na uboczu kobietę. Troska i opieka gospodyni kończy się, gdy czyta ona maszynopis jego nowej powieści… Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy thriller psychologiczny Stephena Kinga „Misery”.

Przenieśli akcję z lat 80. w czasy współczesne, czyli świat XXI wieku pełen hejtu, nękania, stalkerów, bo dziś przecież każdy z nas może mieć swojego psychofana. Sztuka to już nie tylko treść i forma, ale jej odbiór. Odbiorcy przez filtry emocji interpretują kolejne dzieła sztuki, swe interpretacje doprowadzając do granic absurdalnych wyobrażeń, przez co interpretacji jest wiele, ale czy każda jest bezpieczna? Czy w ogóle istnieje granica interpretacji i kiedy odbiorca przekracza ją, wchodząc na ryzykowną ścieżkę szalonej utraty poczucia rzeczywistości? Gdzie kończy się sztuka, a zaczyna życie, gdzie kończy życie, a zaczyna sztuka? Czy takie rozróżnienie wciąż istnieje? I czy naprawdę wszystko powinniśmy traktować tak serio?

Data premiery: 10 października 2020

W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

Carmen. Bella Donna

Komedia

Niezwykle atrakcyjna autorka poczytnych książek kucharskich, Carmen, uważa, iż „na miłość i na szampana nigdy nie jest za późno”.

Żyje wg doskonale działającego schematu: „mężczyzn co dwa lata trzeba utylizować”. Dniem morderstwa, a zarazem dniem początku nowego romansu, jest zawsze sylwester - tym razem jednak cały plan może wziąć w łeb, gdyż córka Carmen wraca przed czasem do domu, za nią zaś przybywa narzeczony o konserwatywnych poglądach, a za nim jego jeszcze bardziej konserwatywny ojciec. W dodatku kandydat na nowego kochanka może wcale nie być tym, za kogo się podaje, a na ścianie wciąż wisi portret męża Carmen.

Przypominająca nieco klasyczne „Arszenik i stare koronki” austriacka komedia kryminalna z rozerotyzowaną bohaterką i wątkiem romansowym, w podwójnie doborowej obsadzie gwarantuje wieczór pełen różnorakich wrażeń. Jak przypomniał Jerzy Pilch w „Dzienniku”, komedia, w której nikt nie umiera, zawsze będzie mniej warta od komedii z jednym tylko nieboszczykiem.

Szczegóły

Boeing, Boeing - Odlotowe narzeczone

Komedia

Jedna z najzabawniejszych teatralnych komedii ostatniego półwiecza w nowym przekładzie i adaptacji niezrównanego Bartosza Wierzbięty, który kongenialnie spolszczył „Shreka”!

Maks nie ma żadnych problemów z życiem uczuciowym, dopóki grafik lotów jego trzech nie wiedzących o sobie nawzajem narzeczonych-stewardess pewnego dnia się nie pokryje… Miłosny czworokąt uzupełniają przyjaciel głównego bohatera i rezolutna rosyjska gosposia, tym bardziej komplikujący akcję, im bardziej starają się ją rozplątać.

Dodatkowym smaczkiem inscenizacyjnym jest podwójna obsada spektaklu, kusząca do ponownej wizyty w teatrze i dająca widzowi niepowtarzalną okazję do własnych porównań. Sztuka wpisana do księgi Guinessa za rekordową ilość wystawień i wyróżniona prestiżową Tony Award, bawi nieustannie publiczność pod każdą szerokością geograficzną.

Szczegóły