Maciej Babicz - zdjęcie

Maciej Babicz

9,0 / 10

655 oddanych głosów

Aktor. Student Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

#kopciuszek

Dla dzieci

KOPCIUSZEK XXI WIEKU W TEATRZE CAPITOL

Musical dla dzieci i młodzieży. Współczesna interpretacja klasycznej baśni braci Grimm, która zainteresuje zarówno dziewczynki jak i chłopców. Piękna, muzyczna opowieść o tym, co w dzisiejszym świecie powinno być dla nas najważniejsze.
Dzieci i nastolatki spędzają mnóstwo czasu w wirtualnym świecie, który kształtuje ich podejście do codziennego życia. Wszystko, co dzieje się w cyberprzestrzeni, przekłada się na rzeczywistość, ze znikomą weryfikacja tego, co jest dobre a co złe. Sława i popularność stają się tam często najważniejsze. Wiedza, talent, uczynność, koleżeńskość czy tolerancja schodzą na drugi plan. Podziw wzbudzają rzesze followersów, a obiektem pożądania są lajki pod zdjęciami i filmikami na Instagramie, Facebooku, czy kanałach Youtube. Internet to również narzędzie niebezpieczne o ogromnej mocy, które niektórzy używają do niecnych celów. O czym będzie można się przekonać oglądając bajkę „#Kopciuszek” w Teatrze Capitol.

Główna bohaterka, nie pasuje do współczesnego świata. Nie liczą się dla niej lajki, propsy czy popularność. Przyrodnie siostry dokuczają jej z tego powodu przezywając Kopciuszkiem. Cwane i żądne sławy dziewczyny wykorzystują jej naiwność i nagrywają ośmieszające ją filmiki. Hejterskie nagrania trafiają do sieci i ranią uczucia dziewczynki. Wyobcowanie Kopciuszka postanawia wykorzystać także zła macocha, która pod pretekstem dobrego wychowania zleca jej wszystkie, nawet najcięższe prace domowe… Osamotniona i pozbawiona wsparcia dziewczynka, ucieka w świat fantazji i magii. Czy odnajdzie swojego księcia, kto sprawi, że jej życie stanie się bardziej kolorowe? Czy siostry i macocha poniosą zasłużoną karę? O tym wszystkim dowiecie się z rozśpiewanej, pełnej humoru i zwrotów akcji bajki, na którą zapraszamy zarówno chłopców jak i dziewczęta.
Musical na motywach baśni braci Grimm.

________________________

Spektakl rekomendowany dla Widzów od 8 roku życia.

Szczegóły

Królowa śniegu

Dla dzieci

„Królowa śniegu” to ponadczasowa baśń Hansa Christiana Andersena, która rozgrzewa miliony czytelników już od 1845 roku. To przepiękna opowieść, która na dobre zadomowiła się nie tylko w dziecięcej wyobraźni.
Specjalnie napisana na potrzeby Teatru Capitol, zupełnie nowa adaptacja sceniczna ukochanej przez pokolenia historii jest pełna humoru, magii oraz fascynującej tajemnicy.

Groźna, a jednocześnie pociągająca Kraina Lodu, zła i piękna królowa, rozbite kawałki zaczarowanego zwierciadła i ekscytujące przygody Gerdy poszukującej Kaja, składają się w fantastyczne obrazy o odwiecznej walce dobra ze złem.
Muzycznie rozśpiewana inscenizacja w nowoczesnej scenografii sprawi, że będzie to podróż niezapomniana dla Widzów w każdym wieku. Pełna przygód historia niesie ponadczasowe wartości, podkreśla jak ważne w życiu są przyjaźń i miłość.
Ważna informacja dla wychowawców i nauczycieli:
Spektakl „Królowa Śniegu” zawiera punkty w zakresie edukacji polonistycznej i etycznej. Rozwija umiejętności w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń oraz uważnego słuchania tekstów interpretowanych artystycznie. Uczeń określa, co jest dobre, a co złe w otaczającym go świecie na podstawie sytuacji przedstawionej w spektaklu. Ponadto „Królowa Śniegu” wchodzi w kanon lektur szkolnych – przedstawienie będzie znakomitym uzupełnieniem omawianej podczas lekcji lektury.

PREMIERA LISTOPAD 2022

Spektakl dla dzieci od 6 lat.

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna

Dramat

Niech żyją nowe, stare czasy!

Rewizor powrócił. I to ze zdwojoną siłą. Nie jest już jednak marnym urzędniczyną, który za sprawą nieporozumienia zasiał ferment w życiu zapomnianego miasteczka. Dzisiaj to wyrachowany polityk i manipulator – dla przejęcia władzy i upokorzenia przeciwników jest w stanie uciec się do najpodlejszych metod.
Artur Pałyga, jeden z najważniejszych współczesnych dramatopisarzy, dopisał do klasycznej komedii Mikołaj Gogola swoisty sequel. Rewizor. Będzie wojna! przedstawia niepokojąco znajomy, śmieszno-straszny obraz prowincji, gdzie każdy od każdego jest zależny. Prywatnie wszyscy mają coś za uszami, ale oficjalnie trwają w sieci rozmaitych zależności. Sytuacja zmienia się, gdy przybywa Chlestakow. Niewielka społeczność musi odpowiedzieć sobie na pytanie: do kogo będzie im lepiej przystać? Do trochę zagubionego, choć sprawdzonego Horodniczego, z którym łączą ich lokalne układy czy do przyjezdnego rewizora, zapowiadającego święto powrotu? Powrotu starych obyczajów, starych wartości i starych priorytetów.
Realna kwestia walki o władzę jest w dramacie Pałygi przesączona przez perspektywę oniryczną, wzbogacając całość o szczyptę abstrakcji. O władzy śnili wcześniej chociażby senator Nowosilcow w Dziadach, czy Henryk w Ślubie. Tym razem – wraz z tajemniczymi postaciami Czarnych Szczurów – dostajemy szansę zajrzenia do świata snu Horodniczego. Dzięki temu poznajemy nie tylko prowincjuszy, ale i jego rodzinę, czyli żonę Annę i córkę Marię z dzieckiem. One także staną się stawką w rozgrywce z Chlestakowem. Zmęczony władzą Horodniczy będzie musiał podjąć decyzję. Jaka postawa jest słuszna wobec wizji radykalizacji i powrotu zgodnej z aktualną linią przemocy? Czy da się jeszcze być przyzwoitym?
Oto sen, który przenika się z jawą.

Szczegóły

marat/sade

Dramat

MARAT/SADE czyli NIE DO KOŃCA O WARIATACH

W latach 60tych sztuka Marat/Sade opowiadała o wariatach, którzy wykrzykują hasła odzwierciedlające prawdziwy obraz świata. Ostre polityczne i społeczne diagnozy bezpiecznie chowały się w trzech ramach: Rewolucji Francuskiej, zakładu dla obłąkanych i teatru w teatrze.

Dziś wariaci nie są potrzebni. Racjonalne słowa, padające z ust bohaterów wyjętych z naszych czasów, stają się obrazem szaleństwa pozornie zdrowej rzeczywistości. Szaleństwo normalności osiąga skalę, której nie ma nawet w zakładzie psychiatrycznym.



KAKOFONIA REWOLUCJI czyli ZŁO ZŁEM ZWYCIĘŻAJ

Chaotyczna struktura sztuki tworzy niekończący się ciąg sporów dotyczących kształtu świata, społeczeństwa i jednostki. W czasach indywidualizmu rozumianego szerzej, niż Sade’owska rewolucja seksualna, konstrukcja świata oparta na ujednoliconych siłą masach wydaje się ryzykowna, jednak język Marata, chwiejnego wewnętrznie demagoga, brzmi wyjątkowo aktualnie. Jego rozumowanie i manipulacje, uprawianie polityki antagonizującej społeczeństwo, opartej na nieustannym wskazywaniu wroga, na eliminacji politycznych przeciwników, na populizmie i moralnej wyższości, zderza się ze skrajnym egotyzmem Sade’a. Zakochanie w sobie, ironia, odrzucanie wszelkich wartości i negowanie społecznych struktur nie mogą jednak skutecznie wyzwolić świata z rąk zorganizowanych demagogów. Czy jesteśmy zatem skazani na rzeczywistość pozbawioną bohatera pozytywnego, skoro normalność oznacza wojnę, polityczną agresję, demagogię, wielostronne okopy, kpinę, cynizm i nienawiść, która leży u podstaw wypaczonej miłości ojczyzny?



GALERIA OSOBLIWOŚCI

Bohaterowie sztuki prowadzą swoje własne wojny. Marat, Sade, Corday, Coulmier, Roux, Simona, Wywoływacz, Duperret – każdy z nich ma swój własny plan, pomysł na siebie, sposób na rewolucję. Ich narzędzia to demagogia, nihilizm, nienawiść, pogarda, frustracja, manipulacja, ironia. Razem tworzą nowy zestaw grzechów głównych, przenikający się nawzajem w umownej przestrzeni zakładu, którego nie mogą opuścić. Spektakl, który odgrywają, jest poszarpany, wypada z teatralnych ram, a wariactwo ich niewiele różni się od norm polityczno-społecznego kotła naszych czasów.

Czy jednak pacjenci naszego zakładu to młodzi ludzie, zachowujący swoją młodzieńczą energię, wkomponowani w trudną współczesność, pogubieni i szukający swojego głosu, poglądów i autorytetów – czy też to tylko groteskowe figurki w rewolucyjnej szopce?



BOHATER ZBIOROWY

Jeśli do tej menażerii osobliwości dodamy bohatera zbiorowego, czyli reprezentowany przez Polpocha, Kokol i Rossignol lud, który podąża – często ślepo – za wykrzykującymi zgrabne hasła prowodyrami, lud kapryśny, pochopny i zmienny w swoich osądach, lud, który rzadko kiedy do końca osiąga pełne spektrum społecznych i politycznych zjawisk, balansujący na granicy zrozumienia – jeśli ten lud stanie się równoprawnym bohaterem dyskursu – wtedy dopełni się obraz świata, który codziennie oglądamy za oknem, naszego rodzimego zakładu w Charentonie.



NIEŚMIERTELNE MECHANIZMY

Rzeczywistość pod wieloma względami się zmieniła w stosunku do lat 60tych, kiedy powstał tekst sztuki, jednak mechanizmy działania społeczeństwa, narodu i polityki, skupiającej się coraz agresywniej na tępieniu przeciwnika, są wciąż aktualne, nawet bardziej bezwzględne niż kilkadziesiąt lat temu. I choć niejasna jest ostateczna definicja rewolucji, społecznych tarć, choć nieznane są sposoby budowania idealnego świata, to warto dla przestrogi zanurzyć się w ponury świat współczesnego szaleństwa, tak zręcznie i lekko naszkicowany przez Petera Weissa.

Zapraszamy do Muzeum Szafotu, w którym grupa frustratów spróbuje odegrać historyczne zabójstwo Marata a jednocześnie opowiedzieć o polityczno-społecznych dewiacjach naszych czasów.

Szczegóły

Dobry wojak Szwejk idzie na wojnę

Tragikomedia

Jednostka i wielka historia. Wojna i jednostkowy los kogoś, kto nie jest w stanie pojąć, w czym uczestniczy. Właśnie zamordowano arcyksięcia Ferdynanda, porządek świata ulega zmianie. A Szwejk? Szwejk jest po prostu sobą. Trafia do wojska i gorliwie wypełnia swoje obowiązki, co w połączeniu z jego poczciwością doprowadza do wielu przezabawnych sytuacji. Ale może w jego „głupocie” jest metoda?
To jedna z najsłynniejszych opowieści świata. Od jej wydania minęło już prawie całe stulecie, a popularność niezbyt dobrego żołnierza nie słabnie. Jego absurdalne losy przetłumaczono dotąd na 57 języków, doczekały się licznych ekranizacji i adaptacji.

Szczegóły

Princess Ivona

Dramat psychologiczny

Przedstawienie, które jest zarazem międzynarodowym projektem edukacyjnym. W spektaklu opartym na „Iwonie, księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza spotykają się znakomici, współtworzący historię polskiego teatru i filmu artyści – Barbara Wrzesińska i Daniel Olbrychski oraz studenci warszawskiej Akademii Teatralnej. Spektakl reżyseruje zaś Omar Sangare - polski aktor, reżyser i pedagog na stałe mieszkający w Nowym Jorku. Do współpracy przy „Princess Ivona” Sangare zaprosił m.in. Coby Chasmana-Becka, broadwayowskiego reżysera światła, współtworzącego także pokazy mody Toma Forda, oraz Pablo Arana Gimeno i Jorge Puerta Armentę, artystów Teatru Piny Bausch. Pierwotna wersja spektaklu była dyplomem studentów amerykańskiego Williams College. Rok później przedstawienie zostało przeniesione do Theatre Row w Nowym Jorku, gdzie gościło jako pierwsza profesjonalna inscenizacja Gombrowiczowskiej "Iwony, księżniczki Burgunda" w wersji anglojęzycznej na Manhattanie.

To nowa "Iwona..." — odkryta, podobnie jak i sam Gombrowicz, w świetle jego prywatnych zapisków zebranych w publikacji “Kronos”. Zapiski te mają charakter osobisty, nierzadko intymny, przybliżają do autora i inspirują do prób zrozumienia złożoności natury ludzkiej, jej wrażliwości i seksualności w świecie dzisiejszych norm społecznych.

Czy nasza świadomość ogranicza się do interpretacji powierzchowności w świetle tendencyjnych norm? Czy potrafimy zauważyć coś więcej, poza fasadą oczywistości? Czy nowa, inna percepcja pozwoli zauważyć człowieka na nowo, jego ukryte wartości i naturalną złożoność? Oto są pytania — a każde prowokuje do następnego.

Szczegóły