Julia Szewczyk - zdjęcie

Julia Szewczyk

8,4 / 10

81 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Tajemnica Tomka Sawyera

Musical

Musical w II aktach na podstawie powieści Marka Twaina.

Wspaniałe przedstawienie familijne, oparte na klasycznej literaturze. Tom Sawyer, typowy nastolatek, stroniący od prac domowych i uciekający przed zasadami panującymi w domu ciotki jest, wraz z przyjacielem Huckiem Finnem, świadkiem zbrodni. Teraz na nich ciąży tajemnica o tożsamości prawdziwego mordercy. Co mają zrobić chłopcy – ukrywać się przed złoczyńcą, który wie o ich istnieniu czy wyjawić tajemnicę policji? Jaka jest moc przyjaźni i miłości? Co oznacza rodzina? Czy sprawiedliwość zwycięża? Czy odwaga zostaje nagrodzona?

Tajemnica Tomka Sawyera porusza ważne tematy: akceptacji społecznej czy sprawiedliwej oceny drugiego człowieka. Podane są one w sposób przystępny i klarowny, ale nie obędzie się bez dynamicznej akcji i zaskoczeń. Spektakl, utrzymany w stylistyce XIX wieku charakterystycznej dla wybrzeży rzeki Missisipi w Stanach Zjednoczonych, daje odpowiedzi na aktualne pytania i jest znakomitą propozycją dla rodzinnego spędzania czasu.

Tajemnica Tomka Sawyera to lekki spektakl muzyczny, do którego muzykę napisał Sławek Wierzcholski, wirtuoz ustnej harmonijki, autor tekstów i muzyki, założyciel grupy Nocna Zmiana Bluesa. Porywająca muzyka spektaklu to kompilacja utworów dająca, zwłaszcza młodej widowni, znakomitą dawkę wiedzy muzycznej i prowadząca widza przez mnogość muzycznych stylizacji: bluesa, rocka, klasykę, pop, big beat czy brzmienia musicalowe.

Szczegóły

TUTAJ

TUTAJ to spektakl muzyczny opowiedziany przez ciała i głosy zamieszkujące dzisiejsze miasta. Sylwetki przechodni ó w w choreografii gest ó w, wyśpiewane slogany z bilbordó w, beaty codziennego zgiełku tworzą dynamiczny kolaż utkany z codziennych zdarzeń.
Nasz dom to miasto. Chodzimy po mieście, idziemy na miasto, jedziemy do miasta, uciekamy z miasta, tęsknimy za miastem. Czy to człowiek buduje miasto, czy miasto buduje człowieka?
Projekt stowarzyszenia [in between] w ramach programu OFF Polska organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Szczegóły

Jaskółeczka

Dla dzieci

Jaskółeczka to współczesna baśń autorstwa Tadeusza Słobodzianka inspirowana baśnią brazylijskiego pisarza Jorge Amado "O gato Malhado e a andorinha Sinhá". To opowieść o miłości niemożliwej, która się jednak zdarzyła, a która połączyła istoty będące w naturze wrogami – Jaskółkę i Kota. Ich historię opowiada Wiatr, zakochany w Jutrzence. Miłości znów tych dwojga sprzeciwia się Czas, ojciec Jutrzenki.



Jaskółeczka to piękna wielopoziomowa narracja łącząca świat baśniowy i świat realny – ludzki. Świat, w którym istnieją różne miłości i każda z nich znajduje dla siebie miejsce. Spektakl przedstawia skomplikowane relacje między ludźmi, ich pragnienia i marzenia, strach przed samotnością, ale też szczęście jakie towarzyszy miłości. Zadaje pytania o zasadność oceny czyichś uczuć. Nie narzuca jednak żadnych odpowiedzi – wnioski pozostawia widzowi.



Spektakl opisuje różne przestrzenie ważnych dla człowieka uczuć: tolerancji, empatii, wrażliwości na drugiego człowieka. Pokazuje też jak wielką moc ma miłość, która łączy ludzi bez względu na wiek, rasę, pochodzenie czy status społeczny.



Spektakl realizowany jest w stylistyce steampunkowej.

Szczegóły

Fedra Fitness

Dramat

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej FEDRZE FITNESS ze znanego mitu i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się – bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my sami – „wszystkich wchłonął sektor usług”. To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi’ego.

Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji – chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy – mityczny i wirtualny. Muzyka w widowisku wykonywana jest na żywo.
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Szczegóły

Fedra Fitness

Dramat

Dramatopisarz István Tasnádi korzysta w swojej FEDRZE FITNESS ze znanego mitu i i wykorzystując go, tworzy jego autorską wersję. Główny temat, miłość dojrzałej kobiety do swojego pasierba, został tutaj zdominowany przez temat władzy. Brutalny świat mitu nie zmienił się – bohaterowie targani są przez namiętności, a przemoc, kłamstwo i kara, także i tu, malują pejzaż, na którego tle rozgrywa się opowieść. Zmienili się natomiast bohaterowie mitu, czyli my – ludzie. To wydaje się być istotą tekstu Tasnádi’ego.
Rytm i muzyczność stanowią siłę dramatu węgierskiego autora. Wykorzystuje to forma spektaklu, którą stanowi polifonia słowa, pieśni i ruchu. W oparciu o te trzy współgrające ze sobą narracje i sięgając do klasycznej greckiej tradycji – chorei, realizatorzy spektaklu tworzą swój własny język opowieści. Za pomocą choreografii budują równolegle istniejące ze sobą światy – mityczny i wirtualny. Muzyka w widowisku wykonywana jest na żywo.
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego, kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Szczegóły

Warto było

Muzyczny

Zbliża się 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości, trzeba więc zorganizować pełne radości i optymistycznego patriotyzmu obchody. Jak z tym zadaniem poradzi sobie Generał Komitetu Specjalnego IV Batalionu Rezerwy im. Józefa Piłsudskiego Departamentu Do Zadań Specjalnych Komitetu Organizacji Parady Radości Pokoju Wolności i Szczęścia Anno Domini 2018, gdy za przygotowanie merytoryczne wielkiej parady zabierze się młody intelektualista i rozlazły humanista Marek Kosiuszek? Jak uda się premierowe odśpiewanie arii dla Marszałka Piłsudskiego oraz wykonanie nowej wersji arii z „Księżniczki Czardasza” na keyboard i dwa głosy? I co stanie się jeśli wysłuchamy opowieści uczestników wydarzeń sprzed stu lat? Jak dalece rzeczywistość roku 1918 widziana ich oczami odbiegać będzie od naszych wyobrażeń?

„Warto było” to wyjątkowy spektakl muzyczny zrealizowany z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości. Scenariusz oparty jest na dokumentach, tekstach źródłowych i dziennikach.

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Koprodukcja Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie

Premiera warszawska: 25 września 2018

Premiera tarnowska: 9 listopada 2018

Szczegóły

Biesy

Dramat

Po adaptacji Berlin Alexanderplatz Natalia Korczakowska znów sięga po wielką literaturę, klasykę powieści społecznej.

Niebezpiecznie aktualną. Jakiekolwiek jest imię Idola - Lenin, Stalin, Hitler, Mao - tyran to zawsze karykatura zdewaluowanego Ojca. Absurdalni bojownicy rzucają się w wir masakry, by samemu pozostać przy życiu - tak mnożą się zbrodnie będące ojcobójstwami. Strażnicy ze stalinowskich łagrów, oprawcy Szoa, czerwoni gwardziści Mao, z błogosławieństwem swoich Partii mordują nie tylko własnych królów, ale również własne rodziny - bredzą o nowych początkach. Biesy, demony chcą zaszczepić w naszych głowach myśl, że zabójstwo przestało być zabójstwem i że jesteśmy wolni, aż po upojenie zabijania siebie i innych. To lekcja totalitaryzmu i nauka nieszczęścia.

Spektakl przeznaczony dla pełnoletnich widzów.

Szczegóły

Mędrole

Muzyczny

Spektakl – egzamin studentów III roku ATM z przedmiotu: technika i wyrazistość mowy, przygotowany pod kierunkiem dr hab. Małgorzaty Flegel.

MĘDROLE WG HISTORII FILOZOFII PO GÓRALSKU KS. JÓZEFA TISCHNERA.

Mędrol – po góralsku mędrzec, filozof…

„Na pocątku wsędy byli górole, a dopieropote porobiyli się Turcy i Zydzi. Górole tyz byli piyrsymi”filozofami”. „Filozof” – to jest pedziane po grecku. Znacy telo co „mędrol”. A to jest pedziane po grecku dla niepoznaki. Niby, po co mo fto wiedzieć, jak było na pocątku? Ale Grecy to nie byli Grecy, ino górole, co udawali greka. Bo na pocątku nie było Greków, ino wsędy byli górole.”

Ksiądz Tischner opowiada o filozofach greckich – Hipokratesie, Platonie, Arystotelesie – jakby opowiadał o sobie i nam znanych góralach, ale przede wszystkim pokazuje ich filozofię w sposób niezwykle prosty do zrozumienia dla każdego człowieka, który z filozofią nie zetknął się nigdy.
Dr Flegel sięgnęła po „Historię filozofii po góralsku”, gdyż był to niełatwy materiał literacki dla studentów II roku ATM od strony technicznej języka, a jednocześnie zmuszał do analizy intelektualnej i emocjonalnej tekstu, tak ważnej w pracy aktora.
Te opowieści, czy raczej – przypowieści, stały się materiałem literackim egzaminu z techniki mowy II roku ATM. Studenci je pokochali i opowiadają je tłumacząc świat z głębi swoich młodych dusz. Dlatego tytuł dotyczy nie tylko tematyki „Historii filozofii po góralsku”, ale właśnie młodzieńczego rozważania zagadnień oraz zagłębiania się w naturę człowieka i Uniwersum.

Nie ma podziału na role, studenci zostali poproszeni, aby każdy z nich wybrał jedną z opowieści, taką, która jest mu najbliższa. Spektakl został przygotowany dzięki wnikliwej analizie znaczenia myśli filozoficznej i emocji, wpisanych w teksty, a później w ciało i zachowanie sceniczne młodych aktorów. Narodził się ruch i działania w rozmowach, koncentracja na dialogach, wzajemne słuchanie.
Naturalnie pojawiły się instrumenty – wiolonczela Magdy, skrzypce Błażeja i altówka Karoliny. „To cudowne móc pracować z tak uzdolnioną młodzieżą, chwytającą w mig pomysły, kreatywnie je rozwijającą, zmobilizowaną do wspólnego tworzenia nowych jakości na scenie.” – powiedziała dr Flegel.
Okazuje się, że tekst księdza profesora w ustach studentów nabiera współczesnych znaczeń i jest aktualny bez względu na upływ czasu. (Profesor Tischner zaczął pisywać swoje filozoficzne opowieści od 1976 r.) Twórcze poszukiwania formy były dla studentów wspaniałą przygodą, która będzie trwać – jadą na warsztaty w góry – do Łopusznej, do Tischnerówki – będą tam poszukiwać ducha „Historii filozofii…”, ciekawe, co z tego wyniknie…

Szczegóły