Franciszka Kierc-Franik - zdjęcie

Franciszka Kierc-Franik

9,0 / 10

21 oddanych głosów

Wieloletnia solistka Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie kreowała główne partie m.in. Julię w "Romeo i Julii", Klarę w "Dziadku do Orzechów", Kopciuszka w "Kopciuszku", Salome w "Salome", Hermię w "Śnie Nocy Letniej".

Laureatka wielu konkursów i nagród m.in. Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska oraz Marszałka Województwa Pomorskiego za rolę Julii w spektaklu "Romeo i Julia" w choreografii Izadory Weiss oraz Nagrody im. Jana Kiepury dla najlepszej tancerki 2009 roku.

Pracowała m.in. z Izadorą Weiss, Jirim Kylianem, Emilem Wesołowskim, Patrickiem Delcroix, Hansem Henningiem Paarem, Eugenio Scigliano, Romanem Komassą, Ewą Wycichowską i Jarosławem Stańkiem. Uczestniczyła w wielu międzynarodowych festiwalach m.in. Bangkok's International Festival of Dance and Music, Tanzfestival Bielefeld, Istanbul Theatre Festival, czy rodzime Dni Sztuki Tańca w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Festiwal Teatrów Tańca w Poznaniu.

Współpracowała również z Operą Wrocławską oraz Teatrem Muzycznym "Capitol" we Wrocławiu biorąc udział w spektaklach repertuaru zarówno tańca klasycznego jak "Jezioro Łabędzie" w choreografii Victora Smirnova-Golovanova i Ewy Wycichowskiej, czy współczesnego - "Swing! Duke Ellington Show" w reżyserii i choreografii Jarosława Stańka.

Z własnym monodramem wystąpiła na XX Międzynarodowym Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Mistrz i Małgorzata

Dramat


Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.


Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Klatka z łez / Świebodzki OFF

Taneczny

ANHEDONIA – zgubiona radość, brak zdolności do odczuwania przyjemności.

Spektakl Wrocławskiego Teatru Tańca „Klatka z łez” inspirowany jest dziełami brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane – „Psychoza 4.48” oraz „Łaknąć”.

Wrocławski Teatr Tańca powstał w październiku 2016 roku. Obsadę do premierowego spektaklu jego założyciele wyłonili w ramach ogólnopolskiego castingu, na który zgłosiło się ponad 130 osób. Na scenie można zobaczyć ośmiu doskonałych tancerzy z wieloletnim doświadczeniem pracy na scenach w kraju i za granicą (m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Indiach, Korei Południowej, Luksemburgu, Estonii). Klatka z łez to spektakl inspirowany dziełami brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane pt. Psychoza 4.48 i Łaknąć. Artyści poprzez sztukę tańca starają się odpowiedzieć na pytanie, do jakiego punktu można dojść, będąc w stanie uczuciowej pustki, zgubionej radości, kiedy serce umiera, a ciało wciąż żyje. Dlaczego wciąż towarzyszy nam niepokój? Czy nie zamykamy się w swoistej klatce, wypracowując sobie „życie” z przyzwyczajenia?

Posługując się językiem ruchu, zadajemy pytania o podstawowe wartości i potrzeby - kochania i bycia kochanym, inspirujących do działania.

Szczegóły