Anna Rokita - zdjęcie

Anna Rokita

7,8 / 10

8 oddanych głosów

Data urodzenia:
20-08-1982 (40 lat)

Studiowała w PWSFTviT w Łodzi i PWST w Krakowie. Jej rolami dyplomowymi w 2002 były Natalia w „Oświadczynach” Czechowa (reż. A. Mandat) i Księżna Irina w „Szewcach” (reż. J. Jarocki). W tym samym roku dołączyła do zespołu Teatru Bagatela i zagrała Manię w „Ślubie” (reż. W. Śmigasiewicz), wystąpiła także w „Drzewie tropików” (reż. K. Warnke) w Teatrze 38. Na macierzystej scenie gra w różnorodnym repertuarze od shakespeare’owskich tragedii przez rosyjskie dramaty po sztuki współczesne, komedie i farsy. Na szczególną uwagę zasługują jej interpretacje Nataszy w „Trzech siostrach”, Kobiety w „Psie, Kobiecie, Mężczyźnie”, Stelli w „Tramwaju zwanym pożądaniem”, Bożeny w „Między nami dobrze jest” (przy tym spektaklu pełniła też funkcję asystenta reżysera) czy Mileny w „Barbelo, o psach i dzieciach”. Nieodpartym komizmem cechuje się w jej interpretacji postać Adrian z „Seksu nocy letniej”. Współpracowała z Grupą Rafała Kmity i Teatrem STU, Teatrem Współczesnym w Szczecinie oraz Teatrem na Woli. Występuje w filmowych etiudach, filmach telewizyjnych, serialach oraz Teatrze Polskiego Radia. Rolą Maryny w „Weselu” (reż. A. Augustynowicz) zdobyła II Nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie na Inscenizację Utworów Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie w 2007.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Przełamując fale

Dramat


Spektakl dla widzów od 16. roku życia


Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny!

To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę.

Czy to jeszcze troska, czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiej. O kobiecie, która jest inna, i nie pasuje do patriarchalnej rzeczywistości, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje gdzieś ulokować uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.

Data premiery: 26 listopada 2021

W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Szczegóły

MAYDAY w reżyserii Wojciecha Pokory, 25 lat na scenie!

Komedia

Ponad 1600 przedstawień! 25 lat na scenie! 100 procent frekwencji!
Grubo ponad trzysta tysięcy widzów! Trzy tysiące godzin czystego, wyzwalającego śmiechu! Takie jubileusze w polskim teatrze się nie zdarzają!
Fajerwerki humoru, a zarazem pean na cześć męskiej zaradności, pomysłowości i intelektu.
Niejaki John Smith, taksówkarz, usiłuje wybrnąć z pomocą przyjaciela z tarapatów i nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, demaskujących jego podwójne życie: w dwóch oddzielnych domach, z dwiema różnymi, równie mocno kochającymi go małżonkami.
Smith stacza śmiertelny pojedynek z obiema kobietami, jednym homoseksualistą i komplikującymi jeszcze bardziej sytuację
gapowatymi inspektorami policji.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy mężczyzną odkrywającym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w farsie, a mężczyzną znajdującym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w tragedii. Reakcja męża w każdej ze sztuk powinna być taka sama. Różnica polega na reakcji publiczności, a nie męża. Tak twierdzi Ray Cooney, autor najbardziej kasowych i z pewnością najśmieszniejszych fars, jakie powstały
na Wyspach Brytyjskich w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły teatry Europy Zachodniej i Broadwayu.
„Mayday” jest jego siedemnastym z kolei utworem, podobno jak dotąd najlepszym... Po raz pierwszy w Polsce wystawiono go
w warszawskim Teatrze Kwadrat z Wojciechem Pokorą jako Johnem Smithem. Aktor tak polubił rolę i sztukę, że sam podjął się jej reżyserii we Wrocławiu i Katowicach. Tam właśnie zobaczyła to przedstawienie (i brawurową reakcję publiczności) ówczesna dyrektor Bagateli
Nina Repetowska i zaprosiła Pokorę do pracy w Krakowie.

Szczegóły

Carmen. Bella Donna

Komedia

Niezwykle atrakcyjna autorka poczytnych książek kucharskich, Carmen, uważa, iż „na miłość i na szampana nigdy nie jest za późno”.

Żyje wg doskonale działającego schematu: „mężczyzn co dwa lata trzeba utylizować”. Dniem morderstwa, a zarazem dniem początku nowego romansu, jest zawsze sylwester - tym razem jednak cały plan może wziąć w łeb, gdyż córka Carmen wraca przed czasem do domu, za nią zaś przybywa narzeczony o konserwatywnych poglądach, a za nim jego jeszcze bardziej konserwatywny ojciec. W dodatku kandydat na nowego kochanka może wcale nie być tym, za kogo się podaje, a na ścianie wciąż wisi portret męża Carmen.

Przypominająca nieco klasyczne „Arszenik i stare koronki” austriacka komedia kryminalna z rozerotyzowaną bohaterką i wątkiem romansowym, w podwójnie doborowej obsadzie gwarantuje wieczór pełen różnorakich wrażeń. Jak przypomniał Jerzy Pilch w „Dzienniku”, komedia, w której nikt nie umiera, zawsze będzie mniej warta od komedii z jednym tylko nieboszczykiem.

Szczegóły