Agnieszka Matysiak - zdjęcie

Agnieszka Matysiak

8,4 / 10

171 oddanych głosów

Aktorka, reżyserka dubbingu. W 1991 roku ukończyła PWST we Wrocławiu.

21 czerwca 1991 zadebiutowała na scenie Operetki Wrocławskiej w musicalu Skrzypek na dachu autorstwa Jerry'ego Bocka wcielając się rolę Cejtł. Jej mężem jest Arkadiusz Jakubik – także aktor.

Współpracowała z kabaretem „Elita” i Studiem 202. Występowała w skeczach „Praca młodej dziennikarki” oraz „Chłop i baba”. Zagrała także w serialu Chłop i baba z udziałem członków „Elity”.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Polita - musical w 3D o Poli Negri

Musical

"Polita" to widowisko muzyczne stworzone na podstawie biografii jednej z największych gwiazd kina niemego - Poli Negri. Połączenie wirtualnej dekoracji z rzeczywistymi rekwizytami oraz możliwość wykorzystania nieograniczonej ilości aktorów i statystów, daje możliwość tworzenia scen o jakich twórcy teatralni i rewiowi mogli dotychczas tylko marzyć. Zobaczymy Nataszę Urbańską jako Polę Negri grającą m.in. z Ernstem Lubitchem, Charlie Chaplin'em, tańczącą z Rudolfem Valentino. Zobaczymy także w pełnym wymiarze studia filmowe Paramount, fragmenty nowojorskiej rewii Ziegfeld'a i Berlin lat 30-tych. Będziemy wraz z naszą widownią pod budynkiem Nowojorskiej Giełdy na Wall Street, kiedy wybucha wielki kryzys 1929 r.
Zobaczymy sceny, o jakich się nie śniło...
Materiały do projekcji 3D przygotowane zostały przez studio Platige Image, które zrealizowało m.in. nominowany do Oskara film "Katedra".

Szczegóły

Jaskółeczka

Dla dzieci

Jaskółeczka to współczesna baśń autorstwa Tadeusza Słobodzianka inspirowana baśnią brazylijskiego pisarza Jorge Amado "O gato Malhado e a andorinha Sinhá". To opowieść o miłości niemożliwej, która się jednak zdarzyła, a która połączyła istoty będące w naturze wrogami – Jaskółkę i Kota. Ich historię opowiada Wiatr, zakochany w Jutrzence. Miłości znów tych dwojga sprzeciwia się Czas, ojciec Jutrzenki.



Jaskółeczka to piękna wielopoziomowa narracja łącząca świat baśniowy i świat realny – ludzki. Świat, w którym istnieją różne miłości i każda z nich znajduje dla siebie miejsce. Spektakl przedstawia skomplikowane relacje między ludźmi, ich pragnienia i marzenia, strach przed samotnością, ale też szczęście jakie towarzyszy miłości. Zadaje pytania o zasadność oceny czyichś uczuć. Nie narzuca jednak żadnych odpowiedzi – wnioski pozostawia widzowi.



Spektakl opisuje różne przestrzenie ważnych dla człowieka uczuć: tolerancji, empatii, wrażliwości na drugiego człowieka. Pokazuje też jak wielką moc ma miłość, która łączy ludzi bez względu na wiek, rasę, pochodzenie czy status społeczny.



Spektakl realizowany jest w stylistyce steampunkowej.

Szczegóły

Cohen - Nohavica

Musical

Zderzenie dwóch gigantów piosenki – Leonarda Cohena i Jaromira Nohavica - w spektaklu Mariana Opani! W lipcu minęło dokładnie 50 lat od chwili kiedy jako 21-letni chłopak Marian Opania po raz pierwszy stanął na deskach teatru, by zagrać Edwarda III w sztuce Ch. Marlowe’a pt. „Edward II” w reżyserii Stanisława Bugajskiego. Od tego czasu poza rolami dramatycznymi, niezmiennie zachwyca interpretacją piosenek i udziałem w licznych projektach muzycznych.

Największe przeboje Leonarda Cohena – t.j. "Sisters of Mercy", "Tower of Song", "Hallelujah", czy "The Future" - spotkają się z balladami Jaromira Nohavici, m.in.: "Potulní kejklíŕi", "Až to se mnu sekne", "Když mě brali za vojáka", "Zítra ráno v pět". Warto również dodać, że wszystkie utwory zostały przetłumaczone na język polski.

Reżyser o spektaklu: (…) Od 7 lat noszę się z pomysłem przedstawienia, w którym chciałbym zderzyć dwóch gigantów piosenki, a mianowicie Leonarda Cohena i Jaromira Nohavicę. Obaj, kiedy ich pierwszy raz usłyszałem, Cohena w roku 1981 podczas kręcenia „Człowieka z żelaza”, a Nohavicę 7 lat temu w Komorowie, też podczas kręcenia tym razem dla teatru TV sztuki „Dobrze” Tomasza Mana, poczułem się w owych momentach powalony i ubezwłasnowolniony, niczym Cohen kiedy zobaczył kąpiącą się na dachu swoją Dalilę (…)

W obsadzie spektaklu zobaczymy zarówno wielkich artystów, jak i młodych, uzdolnionych aktorów. Oprawą muzyczną zajął się Janusz Stokłosa, a ruchem scenicznym - Janusz Józefowicz: (…) Wystarczy powiedzieć, że przed laty widzowie w teatrze Ateneum stali od 5 rano, zakładając komitety kolejkowe by dostać bilety na Brela, Hemara, Wysockiego w reżyserii Wojtka Młynarskiego, a pomagali mu w tym dwaj młodzi chłopcy – Janusz Józefowicz i Janusz Stokłosa. Wtedy po raz pierwszy się w nich zakochałem, a ja w miłości jestem wierny… – dodaje Marian Opania.

Spektakl przeznaczony dla widzów którzy ukończyli 16 lat.

Szczegóły