Bartosz Włodarczyk - zdjęcie

Bartosz Włodarczyk

8,4 / 10

35 oddanych głosów

Student Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wesele

Dramat

Wyzwanie dla zespołu aktorskiego, probierz możliwości każdego teatru, arcydramat narodowy. I pierwsza z premier w sezonie stulecia!

Jak w jednym z wywiadów konkluduje reżyser: „WESELE trzeba traktować jak ironiczną syntezę, diagnozę polskości i – powiedzmy górnolotnie – polskiej duszy. Tekst o wieczystym podziale, choć napisany wierszem, mówi do nas współczesnym, często potocznym językiem, o sprawach starych jak ten kraj. WESELE uświadamia nam, że Polacy chorują na Polskę i że z tą przypadłością nikt nie potrafi sobie na dobrą sprawę poradzić. Wciąż przecież czekamy na mesjasza – Chochoła…”.

Szczegóły

Wróg ludu

Dramat

Co stanie się, gdy powszechnie znaną historię doktora Thomasa Stockmanna, lekarza uzdrowiskowego, który odkrywa, że w zatrudniającym go zakładzie leczniczym pacjenci korzystają z zatrutej wody, odrzemy z XIX-wiecznego kostiumu? Wybitna reżyser – Anna Augustynowicz – zaprasza Państwa do swojego scenicznego laboratorium, w którym wspólnie odkryjemy to, co w dramacie Ibsena uniwersalne, ponadczasowe i – mimo upływu lat – wstrząsające. Bo ludzka natura, choć zmieniają się dekoracje, pozostaje w zasadzie niezmienna…

Szczegóły

Oni

Dramat

Witkacy nie miał wątpliwości, że rozwój społeczny, wsparty osiągnięciami nauki i techniki, może uczynić ludzkość szczęśliwą. Obawiał się też jednak, że postęp doprowadzi do upadku sztuki, która utraci sens
w świecie odartym z tajemniczości i pozbawionym potrzeb duchowych – świecie zamieszkanym przez istoty zdeterminowane przez permanentne poczucie nienasycenia i przesytu jednocześnie.

Tytułowi witkacowscy „oni” to reprezentanci „tajnego rządu”. Nadrzędnym celem ich działania jest zniszczenie sztuki teatru – jednej z nielicznych dziedzin życia niepoddających się automatyzacji.

Piotr Ratajczak widzi w „Onych” potencjał do rozmowy na temat zmian, jakie czekają człowieka XXI wieku w obrębie nowych technologii, w obliczu których jednostka pozostaje zupełnie bezbronna, a sztuka przestaje być dziełem autonomicznym. Współczesny kryzys demokracji i nadchodzący technologiczny przełom wymagają pomysłu na nowy ład świata, ale nie istnieją jeszcze idee, które mogłyby temu zagadnieniu sprostać i obronić jednostkę przed manipulatorskimi zamiarami „onych”.

Szczegóły

Niepodlegli

Dramat

„Niepodlegli” to spektakl o dwudziestoleciu międzywojennym. Spóźniony na stulecie odzyskania niepodległości, ale może dzięki temu jeszcze bardziej aktualny. To przedstawienie, które idzie w kontrze do sztampy rocznicowej i nie godzi się na lukrowany, rozpowszechniany wizerunek II RP. Obraz cudu gospodarczego, prosperity, bali, rautów i sukcesów w każdej dziedzinie, kreowany przez dzisiejszych piewców przeszłości, jest mitem, w który coraz trudniej uwierzyć. Gdzie leży prawda? Jacy naprawdę byliśmy sto lat temu? Przedsiębiorczy, zaradni, odważni, otwarci, pomysłowi czy jednak zamknięci, gnuśni, nieufni i podejrzliwi? Zachłysnęliśmy się wolnością czy umieliśmy mądrze z niej korzystać? W spektaklu przyglądamy się dwudziestoleciu międzywojennemu przez pryzmat najciekawszych buntowników epoki, którzy w 1918 roku stali się nie tylko obywatelami niepodległego państwa, ale także jednostkami niezależnymi wobec moralności, państwowości, religii, rodziny, powszechnej hipokryzji, konwenansów i utartych zasad. Maria Morska, Irena Krzywicka, Tadeusz Boy-Żeleński, Zofia Stryjeńska, Stanisław Szukalski, Maria Kwaśniewska, Rita Gorgonowa, Stefan Ossowiecki, Bolesław Piasecki, Ina Benita, Gabriel Narutowicz, Eligiusz Niewiadomski, Jadwiga Morozowska-Toeplitz – oto bohaterowie, których powołujemy do życia. Poprzez ich historie chcemy przyjrzeć się nie tylko naszej przeszłości, ale przede wszystkim teraźniejszości.

Szczegóły

Ustawienia ze świętymi, czyli rozmowy obrazów I Online

Dramat

Dwadzieścia żywotów uznanych za święte, połączone w fabularną opowieść zderzającą legendy z prozą życia. Bohaterowie spektaklu, postaci znane głównie z sakralnych wizerunków, opowiadają widzom swoje historie, które doprowadziły ich do świętości. Żyli w różnych epokach i na różnych szerokościach geograficznych, ich losy bywały dramatyczne, ale i groteskowe, a bohaterskie i chwalebne czyny mieszały się w nich z ludzką małością i banalnością. Z jakichś powodów to właśnie te historie zostały uznane za wyjątkowe, a postaci wyniesione do rangi świętych. Ich losy zinterpretowane na nowo mogą okazać się niezwykle aktualne i mówić wiele o problemach współczesnego świata. Agata Duda-Gracz przygląda im się z dzisiejszej perspektywy, opierając jednocześnie całość spektaklu na poetyce obrzędu, rytuału i święta. Przestrzeń inscenizacji stanowi miejsce do zwiedzania, z przełamaniem klasycznego odbioru z podziałem na widownię i scenę.

Szczegóły

Grając Balladynę

Dramat

„Za czasów bajecznych, koło jeziora Gopła”
Spektakl III roku Wydziału Aktorskiego powstał podczas zajęć „Sceny wierszem” pod kierunkiem prof. Jana Englerta w semestrze zimowym 2018/2019. W mocno ascetycznej scenografii studenci poruszają się w zaskakujący i pomysłowy sposób, niekonwencjonalnie wykorzystując przy tym przestrzeń do swoich działań scenicznych…

Szczegóły