Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie

9.83
(6 ocen)
Mozart Night vol. 2 Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana Tomasz Cyz – reżyseria Sebastian Piotrowicz – choreografia Natalia Jóźwiak – asystent choreografa Alicja Węgorzewska, Jerzy Snakowski – prowadzenie Występują: Joanna Freszel – sopran Ruslana Koval – sopran Julia Malik – sopran Natalia Rubiś – sopran Ewa Majcherczyk – mezzosopran Roksana Wardenga- mezzosopran Jakub Borowczyk – kontratenor Krystian Krzeszowiak – tenor Damian Wilma – baryton Artur Janda – bas Dariusz Machej – bas Muzycy Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel- Moroz Weronika Bartold, Paulina Lasota, Sylwia Gola, Zuzanna Lit, Magdalena Różańska, Natalia Lange, Marta Maria Wiśniewska, Karolina Bruchnicka, Anna Bieżyńska, Emma Giegżno Marcin Sompoliński – dyrygent W programie m.in: Wolfgang Amadeusz Mozart Così fan tutte (KV 588) Uwertura Duet Ah, guarda sorella Kwintet Di scrivermi ogni giorno Tercet Soave sia il vento Aria Un’aura amorosa Duet Prendero quel brunettino Cavatina Tradito, schernito Duet Il core vi dono Finale Stelle, che veggo Zapraszamy Państwa na Galę Mozart Night, niezwykły spektakl gdzie Don Giovanni może zaśpiewać do Fiordiligi, Idomeneo spotyka Królową Nocy, to magia. Magia, która za chwilę udzieli się Państwu. Dwuczęściowe show mozartowskie, w którym – jak w szekspirowskim Śnie nocy letniej – mylą się kochankowie, pojawiają się niezapowiedziani goście, dochodzi do zaskakujących qui pro quo. Podstawą fabularną jest Così fan tutte, ale w trakcie tej przedziwnej i przepięknej nocy usłyszymy także wyimki z Don Giovanniego, Wesela Figara oraz Czarodziejskiego fletu. Nasi młodzi bohaterowie doświadczą przygód, zamiany ról, niespodziewanych połączeń, podmiany partnerów, które – być może – tylko ta noc może wytłumaczyć i wyjaśnić. A wszystko po to, by powrócić do siebie: być może mądrzejsi, bardziej doświadczeni, czulsi. Wspaniały wydarzenie muzyczne, do własnego scenariusza wyreżyserował Tomasz Cyz. Katarzyna Szymańska przygotowała scenografię, łącząc w dość nieoczekiwany sposób różne światy i inscenizacje. Nieoczywistą choreografię wyczarowali dla Państwa Sebastian Piotrowicz i Natalia Jóźwiak. Artystom towarzyszyć będzie Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Radosława Kamieniarza. *** Gale z lubianymi ariami, duetami, ansamblami często pojawiają się jako specjalne wydarzenia operowe. Nie wszyscy za nimi przepadają, ale Gala Mozart Night była inna. Tomasz Cyz, jej reżyser i scenarzysta, ułożył z fragmentów różnych oper Mozarta nową historię. Postacie z Così fan tutte spotykają się z bohaterami Wesela Figara, Don Giovanniego i Czarodziejskiego fletu, a śpiewane przez nich arie nabierają nowych znaczeń. Coś w rodzaju osiemnastowiecznej opery pasticcio. Śpiewacy występują w kostiumach. Scenografię tworzą zmieniające się w każdym utworze projekcje. Chętnie używane w dzisiejszych teatrach projekcje dla małych scen są dobrodziejstwem. Umiejętnie stosowane mogą olśniewać. I tu należą się słowa uznania Katarzynie Gabrat-Szymańskiej, scenografce tej gali. Alina Ert-Eberdt Kluczem do połączenia wszystkich dzieł wydają się miłosne wątki, które przewijają się w czterech Mozartowskich operach: „Così fan tutte”, „Don Giovannim”, „Weselu Figara” oraz „Czarodziejskim flecie”. Miłości te są jednak różnorodne. W dziełach Mozarta pojawiają przewrotne romanse, wielkie miłości, romantyczne relacje i dziecinne miłostki. … Jak połączyć kilka dzieł wiedeńskiego klasyka i nie ująć im zbyt wiele? Oczywiście, że rezygnacja z niektórych aspektów jest konieczna, jeżeli twórca chce wysunąć pewien wątek do przodu. Trzeba jednak pamiętać, co i sama WOK zaznacza, że choć wszystkie dzieła dotykają miłości, są niezwykle różne. Żartobliwe „Così fan tutte” spotka się z nie aż tak komicznym „Don Giovannim” czy nieco tajemniczym „Czarodziejskim fletem”. Wojciech Gabriel Pietrow, Presto

Czas trwania: 120 minut

Występują

Joanna Freszel – sopran Ruslana Koval – sopran Julia Malik – sopran Natalia Rubiś – sopran Ewa Majcherczyk – mezzosopran Roksana Wardenga- mezzosopran Jakub Borowczyk – kontratenor Krystian Krzeszowiak – tenor Damian Wilma – baryton Artur Janda – bas Dariusz Machej – bas Muzycy Orkiestry Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej Kierownik Zespołu Wokalnego – Krzysztof Kusiel- Moroz Weronika Bartold, Paulina Lasota, Sylwia Gola, Zuzanna Lit, Magdalena Różańska, Natalia Lange, Marta Maria Wiśniewska, Karolina Bruchnicka, Anna Bieżyńska, Emma Giegżno Marcin Sompoliński – dyrygent

Realizacja

Tomasz Cyz – reżyseria Sebastian Piotrowicz – choreografia Natalia Jóźwiak – asystent choreografa

Opinie naszych Widzów

(3)

10/10

Rewelacja

vi.....@....pl | 17.07.2021

10/10

bardzo różnorodny repertuar, przez to ciekawy dla wszytkich; solistki nie znałam i chociaż Niemka, to ma temperament iście słowiański; wspaniały głos, ale i kontakt z publicznością wyjątkowy, cechy rzadkie u śpiewaków. Pomysł P. Dyrektor na finał jak zawsze na medal !

22.....@gm...il.com | 5.07.2021

10/10

Wspaniały finał. Gratuluję. 🌹🌹🌹

ma.....@gm...il.com | 5.07.2021

Gala Finałowa 31. Festiwalu Mozartowskiego w Warszawie

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!