Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

Bitwa o Broadway I bilety dla grup (55zł) dostępne pod nr tel. 660442160

Chorzów
Chorzowskie Centrum Kultury

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

#kopciuszek

Warszawa
Teatr Capitol

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Wzrusz Moje Serce

Warszawa
Teatr Ateneum

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Spaghetti Poloneze

Warszawa
Scena Relax

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Kwartet

Warszawa
Teatr Ateneum

Boeing Boeing

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

SEN NOCY LETNIEJ / FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Warszawa
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego

Niepamięć

Warszawa
Garnizon Sztuki

Kuguar. Musical

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Śluby Panieńskie

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Gaye Su Akyol - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Pokaz iluzji dla całej rodziny

Kraków
Sala Teatralna Parafii św. Jadwigi

Totalnie szczęśliwi

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

GRA

Warszawa
Garnizon Sztuki

Bliskie spotkanie za kulisami MAMMA MIA!

Warszawa
Teatr WAM

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

SACRAE CANTIONES

KONCERT Z CYKLU: CANTEMUS!

Staropolska muzyka sakralna skrzy się różnorodnością. Obok pięknych w swej prostocie opracowań psalmów w języku ojczystym znajdują się wyrafinowane kompozycje, które śmiało można przyrównać do osiągnięć największych mistrzów niderlandzkiej czy włoskiej polifonii. W pierwszej części koncertu zabrzmią wybrane utwory ze słynnych Melodii na Psałterz polski Mikołaja Gomółki z 1580 roku do przekładów Jana Kochanowskiego. Szczególną uwagę warto zwrócić na ścisłą relację muzyki i tekstu. Opadająca melodia fragmentu „pisarz pismo leje” w Psalmie XLVb znakomicie obrazuje spływający po stalówce atrament, a w Psalmie XI drobne wartości nieprzypadkowo towarzyszą słowom „uciekaj co najdalej”. W zupełnie innym stylu utrzymany jest motet In Te Domine speravi Wacława z Szamotuł – pierwsza polska kompozycja wydana za granicą. Utwór opublikowany w Norymberdze w 1554 roku znalazł się obok dzieł takich mistrzów jak Clemens non Papa czy Nicolas Gombert. Ostatnią część koncertu wypełnią wybrane kompozycje z imponującego zbioru Offertoria e communiones totius anni Mikołaja Zieleńskiego. Dzieło „po raz pierwszy przez Polaka nowym sposobem ułożone”, jak zaznaczał sam kompozytor, zostało opublikowane w Wenecji w 1611 roku. Ofertoria utrzymane w stylu weneckiej polichóralności świadczą o głębokiej wrażliwości kompozytora na brzmienie, możliwe do uzyskania za pomocą różnych rejestrów głosów oraz instrumentów. Najbardziej okazałym tego przykładem jest uroczysty Magnificat przeznaczony na trzy czterogłosowe zespoły. Wielość barw zaklętych w partyturach „największego kompozytora wolnej Polski przed Chopinem” zabrzmi w interpretacji Chóru Kameralnego Polskiej Opery Królewskiej prowadzonego przez Agatę Góreczną-Jakubczak. Marta Dziewanowska-Pachowska PROGRAM Mikołaj Gomółka Psalm XLVb Serce mi każe śpiewać Panu swemu Psalm CXL Broń mię, mój Panie, od ludzi złośliwych Psalm XI Panu ja ufam Psalm XXX Będę Cię wielbił, mój Panie Wacław z Szamotuł In Te Domine speravi Psalm CXVI Alleluja. Chwalcie Pana Boga… Modlitwa, gdy dziatki spać idą Mikołaj Zieleński Deus firmavit orbem terrae Viderunt omnes Laetentur caeli Per signum crucis Haec dies Laetamini in Domino O gloriosa Domina Beata es Virgo Magnificat 🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Miejsca nienumerowane ________________________________________________________________________________________________________ W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

Czas trwania: 60 minut

Organizator: Polska Opera Królewska

Występują

CHÓR KAMERALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ KRZYSTOF GARSTKA - POZYTYW AGATA GÓRECZNA - JAKUBCZAK - DYRYGENT, PRZYGOTOWANIE CHÓRU

Opinie naszych Widzów

(8)

10/10

Przepiękne wykonanie utworów i towarzysząca muzyka mogłyby gościć na stale podczas nabożeństw. Zachwycające wydarzenie i odkrycie muzyki sakralnej z przełomu XVI i XVII wieku. Zazdroszczę ówczesnym, gdyż mieli niepowtarzalną okazję do pogłębiania przeżyć duchowych podczas nabożeństw.

h......@up...ta.pl | 6.06.2023

10/10

cudowne przeżycie

st.....@....pl | 29.05.2023

10/10

Rewelacja, piękna muzyka i wspaniałe wykonanie!!

wi.....@gm...il.com | 28.05.2023

10/10

Znakomite wykonanie i akustyka w odrestaurowanym obiekcie. Więcej takich przeżyć estetycznych by się przydało!

an.....@ho...ga.pl | 28.05.2023

10/10

Wspaniały koncert staropolskiej muzyki sakralnej, wykonany na najwyższym poziomie artystycznym! Dzięki znakomitej akustyce w kościele ewangelicko-augsburskim można było się delektować niuansami tej muzyki bez granic...

ja.....@gm...il.com | 28.05.2023

9/10

Piękny koncert.

ak.....@....pl | 29.05.2023

8/10

Byłem tam trochę przypadkowo, śpiew chóru wspaniały, zabrakło dawnych instrumentów ..,

ar.....@gm...il.com | 28.05.2023

8/10

wspaniały koncert, bardzo ciekawy repertuar

ma.....@....pl | 28.05.2023

Adres i dojazd

Kościół Seminaryjny,

Krakowskie Przedmieście 52/54, Warszawa

SACRAE CANTIONES

Warszawa, Kościół Seminaryjny

pt., 07.06

20:30

od 40 zł

dostępne miejsca

Bilety dostępne do 07.06 godz. 19:30

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!