Mój Zodiak | Mateusz Nagórski & Miłosz Wośko - zdjęcie

Mój Zodiak | Mateusz Nagórski & Miłosz Wośko

Mateusz Nagórski i Miłosz Wośko poznali się w 2016 roku i rozpoczęli wspólną pracę nad płytą „Mój Zodiak”. Efektem współpracy są piosenki do wierszy Jacka Kaczmarskiego, które nie zostały umuzycznione za życia barda. Punktem wyjścia były trzy kompozycje Jacka: Baran, Panna i Żegluga. Płyta zawiera 14 utworów, w których każdy ze znaków zodiaku opisany jest osobną piosenką, a klamrą spinającą cykl są utwory: otwierający – „Wyjaśnienie” i kończący – „Żegluga”. Wiersze pochodzą z końca lat 80-tych.

Mateusz Nagórski – polski wokalista, gitarzysta i kompozytor. Wykonawca piosenek Jacka Kaczmarskiego. Współautor – obok krakowskiego poety i autora tekstów Michała Zabłockiego – debiutanckiej płyty zespołu Czarne Korki pt. Lalala. Płyta została oceniona przez Wojciecha Manna w tygodniku Polityka pięcioma gwiazdkami na sześć możliwych.

W swoim repertuarze ma piosenki Jacka Kaczmarskiego, które wykonuje od 2005 roku. Występował, w charakterze gwiazdy wieczoru, na festiwalach z kręgu piosenki poetyckiej: Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Artystycznej (OFPA) w Rybniku, Festiwalu im. Jacka Kaczmarskiego Nadzieja w Kołobrzegu, Festiwalu Łódźstock w Łodzi.

Mateusz Nagórski jest również autorem muzyki do wierszy Jacka Kaczmarskiego, które nie zostały opatrzone autorską muzyką. Z takich piosenek składa się płyta Skruchy i erotyki dla Ewy (wyd. Dalmafon), stworzona we współpracy z Andrzejem Dębowskim.

Szóstego listopada 2015 miała miejsce premiera płyty Jacek Kaczmarski w świecie baśni, zawierającej piosenki Jacka Kaczmarskiego w jego wykonaniu. W 2018 roku wraz z Miłoszem Wośko nagrali płytę Mój Zodiak do słów 14 wierszy Jacka Kaczmarskiego z końca lat 80. XX wieku

Miłosz Wośko – pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, autor tekstów. Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (kierunek: kompozycja i aranżacja) oraz Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Pracował przy realizacji płyt Andrzeja Smolika (3 i 4) i Lory Szafran (nagrodzony złotą płytą album Sekrety życia według Leonarda Cohena, którego był także producentem). Wyprodukował kolejną płytę wokalistki Nad Ranem. Współprodukował również debiutancki album Meli Koteluk Spadochron, który dwukrotnie został wyróżniony nagrodą polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk". Pracował też z Miką Urbaniak, Iwoną Loranc, Anną Gadt, Rykardą Parasol, Markiem Dyjakiem, Tomkiem Wachnowskim oraz zespołem Afro Kolektyw. W 2014 roku opracował na orkiestrę utwory zespołu SBB, które zostały wykonane podczas koncertu SBB Reunion, zorganizowanego w ramach festiwalu „Jazz nad Odrą” we Wrocławiu. W 2015 roku założył zespół Nash, z którym nagrał płytę łączącą formę piosenek spod znaku singer-songwriter z brzmieniem instrumentów dętych blaszanych.

Był zaangażowany w szereg projektów koncertowych. Jest autorem aranżacji na instrumenty smyczkowe i sekcję jazzową Preludiów i Pieśni F. Chopina (wyk. 2010), opracowań piosenek Kabaretu Starszych Panów (2010) oraz symfonicznych wersji utworów zespołu Queen wykonanych z udziałem kontratenora Artura Stefanowicza w Filharmonii im. M. Karłowicza w Szczecinie (2012). Zaaranżował m.in. utwory Krzysztofa Komedy na fortepian i kwartet smyczkowy (Atom String Quartet) dla pianisty Janusza Olejniczaka oraz kompozycje Józefa Skrzeka na potrzeby widowiska 63 dni gniewu zrealizowanego z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. W 2011 roku był kierownikiem muzycznym i autorem opracowań utworów wykorzystanych przez Telewizję Polską w Koncercie Najskrytszych Marzeń podczas festiwalu Spotkania Zamkowe w Olsztynie. Dwukrotnie podobną rolę pełnił w ramach festiwalu Stacja Kutno (2017,2018). W 2018 roku aranżował na orkiestrę kameralną, sekcję rytmiczną i dętą oraz częściowo komponował utwory do słów Z. Herberta w ramach rejestrowanego w radiowej Trójce koncertu „Herbert 3.0” z udziałem m.in. J. Święs, W. Waglewskiego, K. Zalewskiego i Abradaba.

W ramach festiwali filmowych w Polsce i za granicą odbyła się projekcja filmu animowanego z muzyką jego autorstwa American Dream, który zdobył I nagrodę na festiwalu Młodzi i film w 2008 roku w kategorii „animacja”. Dokument Dzikie szczęście (Savage Joy) ze ścieżką dźwiękową Miłosza Wośko został wyemitowany m.in. w telewizji Planete, TVP Kultura i Kino Polska. Artysta zrealizował również produkcje teatralne na zamówienie m.in. Teatru Telewizji. W 2011 roku nagrał partie fortepianu i pianina do szwedzko-polskiej koprodukcji dokumentalnej Harbour of Hope. Był kierownikiem muzycznym, aranżerem i autorem muzyki ilustracyjnej do spektaklu Święty w reż. M. Zabłockiego.

Obsada

Mateusz Nagórski – gitara i głos

Miłosz Wośko – fortepian

Centrum Spotkania Kultur w Lublinie - Adres i dojazd

ul. Plac Teatralny 1, Lublin

Kup bilet
× 2 osoby obecnie przeglądają tę ofertę.